استاندار کرمانشاه رشد نرخ مشارکت اقتصادی استان را نشانه افزایش امید و انگیزه در شهروندان دانست و گفت: سوخت توسعه «امید» است زیرا پیشرفت با التماس و درخواست ترحم ایجاد نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایرنا،هوشنگ بازوند با بیان اینکه بالاتر رفتن نرخ مشارکت اقتصادی در استان از میانگین کشوری امیدوارکننده است، گفت: ممکن است بخشی از افراد بیکار حتی امیدی به تلاش برای پیدا کردن شغل و کار نداشته باشند اما آنچه طی ۳ سال گذشته در کرمانشاه رخ داده، این است که در بین بخش زیادی از جمعیت بیکار همچنان امید و انگیزه کافی برای یافتن شغل وجود دارد و آنان جویای کار بوده اند.

بازوند، این مشارکت اقتصادی را مثبت و امیدآفرین دانست و گفت: سوخت توسعه امید است و نمی‌توان بدون امید هیچ پیشرفتی داشت.

او تاکید کرد: چرخ‌های توسعه با گدایی به حرکت در نمی‌آید و توسعه با خواهش و التماس و درخواست ترحم ایجاد نمی‌شود.

به گفته بازوند «اینکه ما از مسوولان کشوری بخواهیم به خاطر رضای خدا به استان بودجه بیشتری بدهند، هرگز منجر به توسعه استان نخواهد شد بلکه مبنای توسعه درون‌زا است و مسوولان و مردم استان باید تحرک و تلاش داشته باشند.»

هزینه‌های پرداختی کرمانشاه جبران نشده است

استاندار کرمانشاه در عین حال با اشاره به ایثارگری های مردم استان کرمانشاه در دوران های مختلف گفت: این استان هزینه‌های ملی زیادی پرداخت کرده اما مسوولان نتوانسته اند این هزینه ها را برای کرمانشاه جبران کنند.

بازوند همچنین از همه رسانه‌های استان خواست که «تصویر کرمانشاه را که به فرموده رهبر معظم انقلاب «چهره زیبای ایران اسلامی» است، به شایستگی و خوبی برای همه مردم به تصویر بکشند و اجازه ندهند که بر روی آن گرد و غبار پاشیده شود.

مدیران استان فردای قیامت باید جوابگو باشند

بازوند، استان کرمانشاه را یک استان ثروتمند توصیف کرد و گفت: یکی از سوالاتی که فردای قیامت مدیران باید به آن جواب دهند، درباره بیکاری مردم است زیرا با وجود این ثروت انبوه در استان، نتوانسته‌اند برای شهروندان شغل ایجاد کنند.

به باور استاندار کرمانشاه،«حتی اگر شهروندانی به انجام کار و تلاش تمایل و علاقه نداشته باشند، باز هم باید علت این مشکل را در مسوولان جستجو کرد و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند».

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار