سلیم خانی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه هدف مرکز تحقیقات این سازمان را توسعه علوم پزشکی قانونی دانست و گفت: طرح جدیدی که در حال بررسی آن هستیم درمان مبتلایان به سرطان میزنای با حالب اجساد است که با به نتیجه رسیدن تغییرات خوبی در پزشکی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 20 February 2021

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مرکز تحقیقات ما مستقر در سازمان پزشکی قانونی کشور به منظور توسعه و به کارگیری علوم پزشکی قانونی، تربیت محققین و تلاش برای توسعه علوم پزشکی قانونی ایجاد شده است.

وی افزود: این مرکز با حضور اعضا هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی در حال حاضر مشغول انجام کار است که مهمترین هدف آن ایجاد یک بستر مناسب برای دانشجویان، محققان، اساتید و دانشگاهیان است که با توجه به فناوری و علوم جدید بتوانند به پزشکی قانونی کشور کمک رسانی کنند و در راستای تغییر علم مفید باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین اولویت های مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور، علوم تشخیصی و آزمایشگاهی، علوم تشریح، صحنه جرم، آسیب های اجتماعی، آموزش پزشکی قانونی و خیلی از مواردی که بین دانشگاهیان و پزشکی قانونی اشتراک دارند که همکاران دانشگاهی بر روی اجساد معاینات و تحقیقاتی انجام می دهند و نتیجه ان عاید پزشکی قانونی و دانشگاه خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: روال کار بررسی و کارشناسی طرح های پژوهشی، تشکیل و نظارت بر کمیته پژوهشی استان ها و ارائه مشاوره به محققین و همکاران است و زمانی که یک طرح یا پروپوزال توسط همکاران جامعه دانشگاهی به ما پیشنهاد می شود این پروپوزال در کمیته پژوهشی خود استان مورد بررسی قرار می گیرد و با ذکر دلیل به مرکز تحقیقات ارسال و مرکز تحقیقات نیز پس از بررسی های لازم و در صورت سودمند بودن طرح مورد تایید قرار می گیرد.

وی بیان کرد: طرح هایی که هم اکنون در این مرکز در دست اجرا هستند شامل طرح کودک آزاری، دیتکت کردن چند روش آزمایشگاهی با شیوه های نوین است، همچنین طرح دیگری که با دانشگاه در حال انجام هماهنگی های آن هستیم و تقریبا مراحل پایانی کار را می گذراند طرح برداشتن نمونه های حالب یا میزنای اجساد و فرآورده سازی با روش های مختلف و استفاده از آن ها در بیماران مبتلا به سرطان میزنای است در واقع ما می توانیم یک بانک میزنای داشته باشیم، که اگر به نتیجه برسند تغییرات خوبی ایجاد خواهند کرد.

خانی تاکید کرد: سال گذشته نیز یک طرح در خصوص روش تحقیق و سم شناسی داشتیم که مورد تایید سازمان قرار گرفت و به دنبال چاپ آن در مقاله isi هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار