محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:بر اساس اعلام who اگر ٩۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، چرخه ویروس کرونا متوقف می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 21 February 2021

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: مهمترین راه پیشگیری از ویروس کرونا در شرایط فعلی استفاده از ماسک است، ماسک در دسترس بوده و قدرت محافظتی بسیار بالایی دارد، بر همین اساس who اعلام کرده اگر ۹۵ درصد کل مردم یک شهر یا جامعه از ماسک استفاده کنند، چرخه ویروس متوقف می‌شود.


وی افزود: اگر مردم از ماسک استفاده کنند می‌توان با قاطعیت گفت، پیکی نخواهیم داشت، چرا که استفاده از ماسک به دلیل در دسترس بودن و قدرت محافظتی بالاتر بر تزریق واکسن ارجحیت دارد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: اگر مردم همیشه از ماسک استفاده و پروتکل‌ها را با جدیت رعایت کنند، همچنین از حضور در اجتماعات خودداری کنند، یقینا پیکی نخواهیم داشت، این امر به مشارکت ۹۵ درصدی مردم در استفاده از ماسک منوط است.


شکیبا تاکید کرد: با توجه به اینکه وقوع پیک چهارم با کرونا انگلیسی همراه است و میزان مرگ و میر و قدرت سرایت آن بسیار بالاتر است، از مردم فهیم و شریف کرمانشاه، انتظار می‌رود، با دستورالعمل‌ها همراهی کنند تا بتوانیم از این دوره سخت هم گذر کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار