عزیزالله عباسپور در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اداره امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: هر شخصی برای فرد دیگری کار کند و در قبال آن مبلغی به او پرداخت شود از نظر قانون مالیات های مستقیم  این مبالغ مشمول مالیات می شوند که موارد متعددی را در برمیگیرد.
کد خبر: ۹۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 22 February 2021
   
عزیزالله عباسپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس ماده ۸۲ قانون مالیات های مستقیم، درآمدی که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگر، اعم از حقیقی یا حقوقی در قبال تسهیل نیروی کار خود بابت اشتغال در ایران بر حسب مدل یا کار انجام یافته به طور نقد یا غیر نقد دریافت می کند مشمول مالیات بر درآمد اند، به عبارتی هر شخصی برای فرد دیگری کار کند و در قبال آن مبلغی به او پرداخت شود از نظر قانون مالیات های مستقیم، این مبالغ مشمول مالیات می شوند.
 
وی افزود: معافیت ها هم هر ساله در قانون بودجه متفاوت است، تا سال ۹۶ معافیت مشاغل و حقوق بگیران بخش خصوص و دولتی تقریبا مشابه هم بود اما از سال ۹۶ به بعد مشاغلمان با حقوق بگیران بخش خصوصی و دولتی تفاوت پیدا کرده است.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: معافیت سال ۹۹، در سال ۳۶ میلیون تومان است و بر اساس قانون بودجه ای که گفته شد تا یک و نیم برابر معافیت به نرخ ۱۰ درصد و مابه التفاوت آن از یک و نیم تا دو و نیم برابر آن به نرخ ۱۵ درصد، تا چهار برابر معافیت به نرخ ۲۰ درصد و بیش از چهار برابر به نرخ ۲۵ درصد محاسبه و مشمول مالیات می شود.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: یک سری معافیت ها هم برای حقوق بگیران وجود دارد که از پرداخت مالیات معاف اند معافیت های حقوق در ماده ۹۱ قانون مالیات های مستقیم مشخص شده که شامل حقوق بازنشستگی، وظیفه، مستمری، روسا و اعضا ماموریت های سیاسی خارجی و هزینه ماموریت است و این ها معاف از پرداخت مالیات اند.
 
 
وی ادامه داد: عیدی سالیانه و پاداش آخر سال هم جمعا معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی است یعنی ماهانه ۳ میلیون تومان معافیت هر حقوق بگیر است در واقع فردی که یک میلیون و نیم عیدی دریافت کرده خود به خود از پرداخت مالیات معاف می شود.
 
 
عباسپور عنوان کرد: مبحث دیگر مزایای غیر نقدی است که دو دوازدهم یعنی دو برابر در سال، مبلغ ۶ میلیون تومان معافیت به افراد کارگر یا کارمندی که مزایای غیر نقدی مانند بن و خوار و بار و... به آن ها پرداخت می شود دارند.
 
وی در پایان تاکید کرد: درآمد حقوق پرسنل نیروهای مسلح، نظامی، انتظامی، جانبازان جنگ تحمیلی و آزادگان از پرداخت مالیات حقوق معاف اند و همچنین پنجاه درصد مالیات حقوق کارکنان شاغل در مناطق کم تر توسعه یافته مشمول معافیت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار