حمیدرضا پوریانی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور زندان های استان کرمانشاه گفت: از زندانیان پس از آزادی حمایت می کنیم و آنان را رها نخواهیم کرد تا مبادا به اشتباهات گذشته خود بازگردند.
کد خبر: ۹۴۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 23 February 2021

حمیدرضا پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با مطالبات ستاد اجرایی فرمان امام ۵۹ نفر از زندانیان زندان های کرمانشاه آزاد و هزینه آن هم از طرف این ستاد پرداخت شد که بیش از یک میلیارد تومان بود.

وی افزود: طی توافق‌نامه‌ای که بسته شده تمام زنان زندانی سرپرست خانوار و یا زنانی که همسران آن ها هم در زندان به سر می برند آزاد می شوند به شرطی که به جرم هایی مرتکب شده باشند که جنبه قصاص نداشته و اگر شاکی مالی هم داشته باشند خود دولت از طریق ستاد اجرایی فرمان امام بدهی آنها را پرداخت می کند.

مدیرکل زندان های کرمانشاه تصریح کرد: پس از آزادی زندانیان نیز خدماتی به آنها ارائه می‌شود که در این راستا مرکزی تحت عنوان مرکز مراقبت پس از خروج داریم که وظیفه آن رسیدگی به زندانیان آزاد شده جهت مرتکب نشدن مجدد آن ها به خطاهای گذشته و کم شدن معضلات زندگی آن ها است، از جمله خدماتی که به این افراد تعلق می گیرد می توان به وام های کم بهره و بدون بهره، کمک های معیشتی به افراد با مشکلات مالی در فواصل مشخص اشاره کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر فرد زندانی که دارای حرفه ای باشد از حرفه ی او بهره گرفته می شود و به واحدهای صنعتی و تولیدی جهت اشتغال در آن اماکن معرفی خواهند شد.

وی متذکر شد: با روی کار آمدن رئیس قوه قضاییه یک سند تحول قضایی تدوین شد که اولین شعار آن این است که به هر دلیلی نباید فرد را راهی زندان کرد مگر در موارد خاص یا اینکه امنیت و آرامش جامعه از طرف آن فرد مختل شود و به جای زندان مجازات های جایگزین در نظر گرفته شود، در واقع رسالت سند تحول قضایی کاهش جمعیت کیفری در زندان هاست.

پوریانی در پایان تاکید کرد: اخیرا نیز طرحی در کل کشور به نام طرح پایش و غربالگری زندانیان اجرا شد که در این طرح به صلاح دید مجموعه قضایی، تمام زندانیانی که برای جامعه بی خطر بودند آزاد شدند، در استان کرمانشاه هزار و ۱۱۰ نفر طی دو ماه و نیم اخیر آزاد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار