خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: تمام کالا‌های مبادلاتی از مرز‌های استان و همیچنین کارکنان و افراد مستقر در این مناطق از نظر آلودگی به ویروس کرونا مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 23 February 2021

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در تمام مرز‌های استان اعم از هوایی و زمینی یک سری نهاد‌ها و سازمان‌ها وجود دارند که برحسب قانون برای ورود هر کالایی اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: در حوزه بهداشت، خوراک و دارو سازمان غذا و دارو، در حوزه کشاورزی و دامپزشکی سازمان قرنطینه نباتی و در حوزه کیفیت کالا نیز سازمان استاندارد اظهار نظر می‌کند، در واقع این اظهار نظر‌ها جزئی از شرایط قانونی است که به آن مجوز‌های قانونی می‌گویند.

مدیرکل گمرکات استان تصریح کرد: گمرک مکلف و موظف است برحسب دستورات قانونی و برحسب موردی که خواسته شده که هر کالا به کدام بخش مربوط است مجوز را اخذ کند، در واقع ما کالا را به سازمان‌های مربوطه جهت اعلام نظر می‌فرستیم و پس از اعلام نظر آن‌ها می‌توانیم مجوز ترخیص صادر کنیم یعنی به خودی خود نمی‌توانیم کالایی را ترخیص کنیم.

مدیرکل گمرکات استان تصریح کرد: تمام کالا‌ها از نظر سلامت و آلوده نبودن به ویروس کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند، در مرز‌های کرمانشاه واردات مواد غذایی نداشتیم و اغلب کالاها، کالا‌های صنعتی هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در اوایل کرونا در گمرکات و مرز‌ها بیشترین حساسیت بر روی سطوح بود، اما اکنون این حساسیت از بین رفته و بیشتر خود انسان یک وسیله انتقال ویروس در نظر گرفته می‌شود.

حیدری در پایان تاکید کرد: به سهم خود و از طریق سازمان‌های مربوطه سعی کرده ایم به پرسنل، کارگران و فعالین مستقر در مرز ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را گوشزد کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار