معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در استان گزارش نشده است، گفت: کرونا انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرد، بنابراین ورود آن به استان نیز دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 23 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس،ابراهیم شکیبا ، در خصوص شیوع ویروس کرونا جهش یافته در کشور اظهار داشت: مواردی مشکوک به کرونا انگلیسی در استان داشتیم که هیچ‌یک از نمونه‌ها مثبت نبوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از کرونا انگلیسی در استان گزارش نشده است، گفت: روز گذشته در رسانه‌ها نام کرمانشاه نیز به عنوان استانی که مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آن تشخیص داده شده، بیان شده که طبق بررسی‌های صورت گرفته این فرد کرمانشاهی نبوده و اهل استان دیگری بود که در سامانه به اشتباه استان کرمانشاه به عنوان محل زندگی فرد در سامانه قید شده بود و وزارت بهداشت در این خصوص هم تذکر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: به هر حال کرونا انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرد، بنابراین ورود آن به استان نیز دور از انتظار نیست.

وی به قدرت بالای این نوع ویروس جهش یافته در شیوع و کشندگی آن اشاره و بیان کرد: مراقبت‌های بهداشتی باید تشدید یابد این نوع ویروس پیر و جوان را نمی‌شناسد و همه را درگیر و به سرعت انتشار می‌یابد.

وی با اشاره به کیت‌های تشخیص کرونا انگلیسی در استان، گفت: با انجام تست پی‌سی‌آر افراد آلوده به کرونا مشخص می‌شوند، ولی برای تعیین نوع کرونا از افراد مشکوک با استفاده از این کیت‌های تشخیصی مخصوص استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار