فرماندار کرمانشاه با اشاره به سیر نزولی استفاده از ماسک در کرمانشاه، از مردم خواست برای جلوگیری از ورود به موج چهارم کرونا ماسک زدن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 23 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر با ابراز تاسف از نزولی بودن میزان استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان کرمانشاه، گفت: وضعیت کرونایی شهرستان شدیدا شکننده بوده و به وضعیت زرد خیلی نزدیک است، لذا با کوچکترین سهل‌انگاری شاهد موج چهارم کرونا خواهیم بود.

رنجبر با اشاره به افزایش مبتلایان و مرگ و میر به دلیل کرونا در آبان ماه امسال، گفت: نباید فراموش نکنیم که در موج سوم بیماری در آبان ماه بیمارستان‌ها پُر از بیماران کرونایی و شرایط بسیار سخت بود، لذا با ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نگذاریم آن خاطرات تلخ در کرمانشاه تکرار شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان کرمانشاه مشاهده نشده، گفت: با این حال به دلیل شیوع بیماری در استان‌های همجوار احتمال مشاهده کرونایی انگلیسی در کرمانشاه وجود دارد و از این حیث احساس خطر می‌شود.

رنجبر سپس با اشاره به جلسه روز گذشته با اصناف کرمانشاه برای تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار، گفت: در این جلسه از اصناف خواسته شده تا در درب ورودی پاساژها و مجتمع‌های بزرگ افرادی برای تذکر دادن در مورد ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری به مردم مستقر شوند و از ورود افراد بدون ماسک به مراکز خرید جلوگیری شود.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده برای ساماندهی دستفروشان در بازار پایان سال داشت و گفت: با تصویب ستاد استانی کرونا از شهرداری خواسته شده برنامه ساماندهی فعالیت دست فروشان و بازارروزها را با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی طراحی و اجرا کند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه مراسم پنج شنبه غریبان و آخر سال در آرامستان کرمانشاه برگزار نمی‌شود، گفت: از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان در این دو روز به آرامستان مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اجرای طرح محدودیت حضور افراد در آرامستان، گفت: هم اکنون حداکثر 10 نفر از بستگان درجه یک اجازه حضور در مراسم تشییع جنازه متوفیان را در کرمانشاه دارند و در صورتی که شاهد شلوغی و ازدحام باشیم، درب آرامستان را دوباره می بندیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار