بابک عاطفی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با تخصیص اعتبارات مورد نظر در استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 02 March 2021

بابک عاطفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ماهیت طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در مقیاس بخش های روستاها است و تفاوت آن با سایر طرح ها این است که در مقیاس نقطه ای به اقدامات توسعه ای پرداخته نمی شود بلکه روستاها با هم مطالعه و توسعه هماهنگ و متوازنی در سطح بخش مد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: طرح سرمایه گذاری روستایی نیز در واقع زیرمجموعه این طرح است که این دو طرح که بر طبق تعریف به منظور رشد و توسعه هماهنگ نواحی از طریق تجهیز و تقویت روابط مکمل محیط و پیوندهای اقتصادی سازمان یافته اقتصادی، کاربری و جمعیتی بین عرصه های شهری و روستایی و با همگرایی این عرصه ها با اقتصاد منطقه ای و ملی در ساختار شبکه ای تهیه می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: به بیان ساده تر ما در این طرح ها صرفا بخش خاصی مثل بخش کشاورزی، صنعت و یا خدمات را مد نظر قرار نمی دهیم بلکه تمام بخش ها اعم از اقتصادی اجتماعی فرهنگی و تمام مواردی که توسعه پایدار را به دنبال دارد در نظر می گیریم پس این طرح ها ماهیت یکپارچه دارند و فرابخشی و در نهایت به دنبال شناسایی کانون های توسعه هستند که بر اساس مزیت های اقتصادی و اجتماعی هر روستا یک سری پروژه ها پیشنهاد می شود و در نهایت با تخصیص اعتبار، پروژه های پیشران توسعه در بخش مورد نظر اجرا می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: اهداف این طرح ها ایجاد بستر مناسب برای توسعه روستایی پایدار، شناسایی کانون های توسعه برای سرمایه‌گذاری اقتصادی، گسترش روابط مکمل و پیوند های سازمان یافته بین روستاها و تقویت و تجهیز اقتصاد محلی در پیوند با توسعه منطقه‌ای است.

وی بیان کرد: طرح هایی مانند طرح هادی روستایی فقط یک روستای نقطه‌ای را بدون ارتباط با سایر روستا ها و یا با شهر و بدون مطالعات اقتصادی پایه مد نظر قرار می دهند اما در این طرح به نوعی میان روستا ها جهت توسعه پایدار ارتباط برقرار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار