انشالله کولانی:
مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه از کاشت بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت:جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی و شعار امسال منابع طبیعی است.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 02 March 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه ۱۵ الی ۲۱ اسفند مصادف است با ایام هفته منابع طبیعی، به همین مناسبت نشست خبری با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با هدف اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی درروز سه شنبه در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه برگزار می شود. در این جلسه انشاالله کلانی با گرامیداشت روز منابع طبیعی و تقدیر از قهرمانان ملی کرمانشاه در این عرصه که با تلاش بی وقفه همکاران در منابع طبیعی رخ داد،اظهار داشت:استان کرمانشاه دارای ۱میلیون و ۷۰۰هزار هکتار جنگل و مرتع است که ۱میلیون و ۲۰۰هزار هکتار مراتع که مرتبط با ۶۱ هزار بهره بردار در استان و حدود ۵۳۰هزار جنگل است.

وی افزود:جنگل ها ریه های زمین هستند و با جذب گرد و غبار هوا را تصفیه می کنند هر هکتار جنگل ۲ ونیم تن اکسیژن تولید می کند و اکسیژن ۱۰ نفر در سال را تامین می کند،حفاظت از منابع طبیعی برای انسان ها از نان شب واجت تر است.

وی با اشاره به موضوع آتش سوزی در منابع طبیعی استان در سال ۹۹ ، گفت: امسال ۳۰ فقره آتش سوزی مهم در سطح حوزه منابع طبیعی استان ثبت شد که منجر به حریق ۱۲۰ هکتار از مراتع و جنگل ها شد

کولانی عنوان کرد: در سال گذشته ۶۲ فقره در آتش سوزی به مساحت ۱۶۴ هکتار در منابع طبیعی استان رخ داد،امسال این آمار از نظر سطح ۲۶ درصد و از نظر تعداد ۵۲ درصد کاهش یافت.۶۵ درصد حریق‌های امسال ناشی از حضور و بی توجهی گردشگران بودو بیشترین آتش سوزی های استان در منابع طبیعی شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و کرمانشاه رخ داده است.
همچنین از عوامل کاهش حریق در سال ۹۹ را هم فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، همکاری رسانه‌ها و تلاش دستگاه های اجرایی دانست.

وی، تشکیل ۱۷ پایگاه موقت اطفای حریق، تشکیل ۴۰ اکیپ واکنش سریع در سطح ادارات، ۱۶۵ گروه ۱۰ نفره متشکل از افراد بومی را از دیگر عوامل موثر در کاهش آتش سوزی ها دانست و گفت: امسال ۲۴۰ دستگاه دمنده اطفای حریق با کمک دولت و خیرین خریداری و در اختیار گروه های اطفا حریق قرار گرفت.

این مسئول گفت: سال ۹۹ برای جنگل‌ها و دوستداران طبیعت سال خوبی از نظر حریق نبود چرا که چهار نفر از یاوران جنگل جان خود را فدا کردند و چهار جنگلبان مجروح شدند تا از منابع طبیعی محافظت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه ابراز کرد: اجرای طرح کاداستر و سند دار کردن عرصه های منابع طبیعی استان سبب شد در در پایان سال گذشته سند تک برگ‌ برای ۹۳ هزار هکتار از منابع طبیعی استان صادر شد.
این آمار از ابتدای امسال با رشد چشمگیری مواجه بود و به بیش از ۸۶۰ هزار هکتار رسید که تا پایان سال به یک میلیون هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

کولانی تصریح کرد:به مناسبت هفته منابع طبیعی امسال بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال در سطح شهرستان های مختلف استان برای کاشت توزیع خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نهال صنوبر و اکالیپتوس در قالب زراعت چوب در اختیار کشاورزان در شهرستان قصرشیرین قرار خواهیم داد افزود: ۵۰ هزار اصله را هم به منظور کشت صنوبر توزیع خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار