محمد زهرائی:
رییس بسیج سازندگی کشور گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های ویژه است که با تلاش‌های همگانی مردم زمینه توسعه اشتغال در استان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 02 March 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه،محمد زهرائی در نشست تخصصی پیرامون تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی اظهار داشت:برخی افراد به دنبال این هستند که مشکلات اصلی کشور را بر گردن تحریم انداخته و سوءمدیریت ها و مشکلات را پنهان کنند که این خود به نوعی تحریف است، مهمترین تحریف این است که ظرفیت نیروی انسانی، رویش ها و خط شکنی های موجود در جمهوری اسلامی در بزنگاه های مختلف به ورطه فراموشی سپرده شود.

وی افرود: همانطور که در اوایل انقلاب جوانان در مقابل نطام ستمشاهی با صلاح ایمان و اراده به میدان آمدند و توانستند آن نظام را از پا در بیاورند، در 8 سال دفاع مقدس هم جوانانی بن بست شکنی در بحث موشک ها ایجاد کردند، حال سوال این است، در دفاع مقدس نوین در جنگ تمام عیار اقتصادی و در جنگ با تهاجم فرهنگی همه کشورهایی که در کمپین فشار حداکثری علیه جبهه حق قرار دارند، قهرمانانی جون حسن تهرانی مقدم نداریم؟ آیا مدافعان سلامت در دفاع مقدس نوین کمتر از قهرمانان جنگ های دفاع مقدس هستند؟ آیا در سرپل ذهاب اولین گروه های جهادی چه در امداد و نجات مردم و چه در اسکان موقت نداشتیم؟ آیا حضور 6200 گروه جهادی بدون ساختارهای مرسوم و پول و تجهیزات در 24 استان نشانه پیش برندگی این نسل نیست. تحریف کردن این نسل از انقلاب ظلم فاحش به انقلاب است.


رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ما در مقابل این تحریف ها مسئولیم، خاطر نشان کرد: اگر قرار است مذاکره ای صورت بگیرد مولفه ی اصلی این جریان است و یا آیین نامه و قانونی برای کمک به اقتصاد مردم وضع شود، حتما باید همین جریان یکی از ستون ها باشد. نگذاریم آنچه که در طول تاریخ از ائمه سلب کرده اند برای انقلاب هم بیفتد.

این مسئول ادامه داد: امام امت به وضوح، حمایت، راهبری و سیاست گذاری را اعلام کردند. ما واسطه ای بین امام امت و مردم به عنوان گروه های جهادی هستیم، جریان جهادی کشور راه خود را یافته است و خود را تحمیل و باور کرده و به یک جبهه جهادی خدمت رسان تبدیل شده است، رهبری در این راستا فرمودند: بسیج ضمن اینکه مغز دارد، هر جزئی از بسیج جزئی به مثابه کل است هم راهبرد و هم عملیات و اجرا دارد، هر کدام از گروه های جهادی خود راهبرد منطقه ای دارد و این در نقشه راه 10 ساله بسیج سازندگی قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در بسیج سازندگی کار سلیقه ای نخواهیم داشت و چند موضوع و طرح مطرح است: صندوق های قرض الحسنه ای که باید در 5 سال، بستر بانکداری اسلامی شوند، صندوق های اشتغال زا که تا کنون 50 میلیارد تومان به این صندوق ها توسط خیرین کمک شده و قرار است اعضای آن را به 100 نفر برسانیم پس لازم است پیوندتان را با صندوق قرص الحسنه و تعاونی محکم کنید و به صندوق ها برای بازاریابی، برند سازی و تسهیل گری کمک کنید، درباره قطب های صنایع تبدیلی نیز باید گفت 5 قطب در استان کرمانشاه وجود دارد باید به این عرصه کمک کرد. اگر چه بسیج ظرفیت رسان و به هم رسان است اما بزرگترین ظرفیت رسانی را می تواند انجام دهد. به این منظور طرح های بسیج در حوزه اشتغال مثل طرح صنعت یار، فدک جامعه زنان یا بوم گردی و تعالی بخشی گردشگری را بشناسید و با این طرح ها آشنا شوید.

زهرائی تاکید کرد: طرح جامع محرومیت زدایی که می گوید هدفمند و در بستر کار کنید، در روستاها بحث آبرسانی را مد نظر قرار داده، مسکن محرومین و کارگاه های زیر ساخت اشتغال و هم افزایی نهادی را ایجاد کرده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار