رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آرامش و امنیت کشور را همواره مرهون و مدیون خون شهدای والامقام و از جان‌گذشتگی ایثارگران و خانواده‌های آنها هستیم.
کد خبر: ۹۴۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 04 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی در مراسم تقدیر از سه بانوی ایثارگر شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زحمات برخی از افراد به یادماندنی است، از خودگذشتگی و ایثار این عزیزان این گونه است و همواره ماندگار خواهد بود.

وی اظهار داشت: چه بسا جهاد مدافعان سلامت هم در آینده نمود پیدا خواهد کرد و ارزش واقعی آن معلوم خواهد شد. در آینده مشخص می شود چه زحمات و از جان گذشتگی ها در حفظ سلامت و جان مردم توسط مدافعان سلامت صورت گرفته است و لازم است همواره قدر شناس این زحمات باشیم.

مرادی گفت: با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ امکان تقدیر از تمام افراد جامعه ایثارگران شاغل در دانشگاه وجود ندارد و مراسم امروز تقدیری نمادین از تمام زحمات این عزیزان است.

وی افزود: زنان نقش محوری در خانواده و پیشرفت و موفقیت افراد خانواده و در نهایت جامعه ایفا می کنند. کار و تلاش بانوان تلاشی مضاعف است و موفقیت هر فرد به طور قطع به دلیل وجود و همراهی یک همسر و مادر خوب می باشد و ما باید همواره قدردان زحمات مادران باشیم.

شاکری مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: عزت، اقتدار و امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی در سایه خون‌های پاک شهدا و ایثار جانبازان و صبر و ایستادگی خانواده معظم آنهاست.

وی افزود: جامعه ایثارگری شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حدود ۲ هزار نفر هستند که در بخش های مختلف دانشگاه در حال فعالیت می باشند.

شاکری اظهار داشت: از این تعداد ۷۱۱ نفر فرزند شهید، پنج نفر همسر شهید، ۲۴۶ نفر خواهر و برادر شهید، ۳۲۶ نفر فرزند جانباز و آزاده و ۱۴۰ نفر جانباز، ۱۶ نفر آزاده و ۵۲۸ نفر نیز رزمنده هستند و سه نفر نیز از مدافعان حرم می باشند که یک نفر آنها نیز جانباز است.

مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با نگاه ویژه ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی به جامعه ایثارگری این دانشگاه داشته است. اقدامات بسیار خوبی برای این عزیزان انجام شده است.
علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار