مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات جامعه ما عدم آشنایی مردم با حقوق خویش به ویژه حقوق شهری و شهروندی است که ضروری است این حقوق برای مردم تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 04 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،نشست هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در محل سالن جلسات سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه با موضوع نقش‌آفرینی حقوقدانان بسیجی در تبیین و دفاع از حقوق شهری شهروندان برگزار شد.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در این نشست با بیان رسالت‌های سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ما عدم آشنایی مردم با حقوق خویش به ویژه حقوق شهری و شهروندی است که ضروری است این حقوق برای مردم تبیین شود.

رسول بهرامی‌پور افزود: مردم ما باید بدانند که دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه حقوق شهری چه تکالیفی در قبال آنان دارند و بلعکس مردم نیز چه تکالیفی در جهت حفظ حقوق شهری برعهده دارند.

وی همچنین از اعلام آمادگی سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه برای همکاری با سازمان فرهنگی شهرداری خبر داد و گفت: در همه بخش‌هایی که نیاز به نقش‌آفرینی حقوقدانان بسیجی باشد ما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

بهرامی‌پور همچنین از تعاملات و همکاری‌های شهرداری کرمانشاه با سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه تقدیر کرد.

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه نیز، اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در دوره جدید منشاء خدمات ارزشمندی در سطح شهر بوده که از طرف شهرداری از خدمات این سازمان تشکر می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری امور حقوق شهری و حقوق عامه است، افزود: استفاده از ظرفیت حقوقدانان بسیجی برای کمک به مجموعه شهرداری در این عرصه‌ها بسیار مهم است که سازمان فرهنگی شهرداری در این خصوص آماده استفاده از این ظرفیت است.

معاون شهرداری کرمانشاه همچنین از برگزاری برنامه‌های آموزش همگانی حقوق در فرهنگ‌سراها و مساجد با همکاری بسیج حقوقدانان گفت و اظهار داشت: ظرفیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در جهت اجرای برنامه‌های مشترک در اختیار سازمان بسیج حقوقدانان خواهد بود که ان‌شاءالله با امضای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با بسیج حقوقدانان فصل جدیدی از همکاری‌های دو جانبه در جهت خدمت به مردم رقم خواهد خورد.

در این نشست اعضای هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل مربوط به حقوق شهری و حقوق شهروندان پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری به امضای مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه و رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه رسید که به موجب آن طرفین در موضوعات ذیل‌الذکر با یکدیگر همکاری می‌کنند:

۱-اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی،حقوقی و آموزش عمومی حقوق شهروندی و تبیین و فرهنگ سازی حقوق شهری

۲-اجرای برنامه‌های مسجد محوری با محوریت آموزش همگانی حقوق

۳-برگزاری همایش‌های مشترک در خصوص حقوق شهری، حقوق عامه، بیانیه گام دوم انقلاب، نقش شهروندان در جهت حفظ حقوق شهری و تحقق عدالت اجتماعی

۴-فضاسازی فرهنگی شهری متناسب با مسائل حقوقی و قضایی

۵-اجرای طرح‌های علمی پژوهشی

۶-برگزاری یادواره‌های شهدای حقوقدان

۷-اجرای دوره‌های آموزشی حقوقی متناسب با حقوق شهری و...

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار