محمد صالحی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: خانقاه مخروبه واقع در پارکینگ شریعتی جهت رفاه حال مردم و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به ساکنین این منطقه و معابر تخریب شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 05 March 2021

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در پی تقاضاهای مردم مبنی بر ایمن نبودن خانقاه مخروبه پارکینگ شریعتی و طوماری که توسط رهگذران و اهالی آن منطقه امضا شده بود و خواستار تخریب این ساختمان مخروبه شده بودند اقدام به تخریب آن کردیم.

وی افزود: با توجه به سابقه ی ناخوشایندی که این ساختمان در سالیان گذشته در گرفتن جان یکی از هم شهریانمان داشت جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی و برای رفاه حال ساکنین منطقه و عابران، اقدام به تخریب آن کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: چندین نکته قبل ذکر راجب این ساختمان وجود دارد؛ اول این که این مکان ثبت میراث فرهنگی نیست و دوما مربوط به جامعه اهل حق نیست و سوم این که قدمت آن چنانی ندارد.

این مسئول اخباری که به قدمت ۲۰۰ ساله این بنا اشاره دارد را کذب محض دانست و گفت: روی سر در آن سال ۱۳۱۷ به عنوان زمان تاسیس درج شده که مربوط به کتیبه ای است که در آن جا وجود داشته است.

صالحی در پایان تاکید کرد: در سالیان اخیر این ساختمان به محلی جهت تجمع معتادان تبدیل شده بود و بافت نامناسب و نا ایمن آن سبب ترس مردم شده بود و از آن جایی که این بنا به اوقاف واگذار شده بود و می توانستیم هر بهره‌برداری از آن بکنیم لذا جهت رفاه حال مردم اقدام به تخریب آن کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار