معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با انتقاد از قراردادهای کوتاه مدت با کشاورزان غیربومی، گفت: فرمانداران باید با هرگونه قرارداد کشاورزان غیربومی متخلف که تنها به فکر بهره‌وری غیراستاندارد و کوتاه‌مدت از اراضی استان هستند، برخورد کنند.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 10 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«هدایت حاتمی» در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ با موضوع بررسی طرح‌های مختلف در استانداری، اولویت اصلی استان را حفظ محیط زیست و منابع خاکی و آبی دانست و افزود: متاسفانه کشاورزان غیربومی با ورود به استان و با اخذ قرارداد کوتاه‌مدت و اجاره زمین کشاورزان بومی، به جهت سود بیشتر هر نوع کود و مواد شیمیایی را وارد خاک و اراضی کشاورزی می‌کنند که این مساله به منابع استان آسیب می‌رساند.

او از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ادارات جهاد کشاورزی و مردم استان خواست که در این خصوص همکاری کنند و هرگونه تخلف را گزارش نمایند.

حاتمی اظهار داشت: در خصوص آسیب کشاورزان غیربومی به اراضی استان، گزارش‌های مردمی زیادی در این خصوص داشته‌ایم که به تایید کارشناسان نیز رسیده و سازمان محیط زیست و جهاد کشاورزی باید با این مساله به صورت جدی برخورد و سازمان آب منطقه‌ای نیز در خصوص قطع آب و ابطال مجوز چاه افراد متخلف اقدام‌ نماید.

کرمانشاه قطب کشاورزی کشور

به گزارش ایرنا، کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار