معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره قطعه‌سازی خودرو، آن را از اولویت‌های صنعتی استان دانست و گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه قطعات خودرو در استان حمایت و استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 13 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«هدایت حاتمی» با اشاره به فعالیت‌ها و حمایت‌های دولت در خصوص زنجیره ارزش قطعه‌سازی خودرو، افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های فعال در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود اما قطعه‌سازی آن چندان رشدی نداشته است.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر بر اساس نیاز سنجی و تمرکز بر رفع نیازهای شرکت‌های خودروساز و تحقق سیاست تعمیق ساخت داخل، بر روی ایجاد صنایع قطعه‌سازی، اهتمام داشتیم و بر همین اساس نیز با درخواست‌های سرمایه‌گذاری خوبی مواجه شدیم و قطعه سازان ما توسعه مجموعه‌های خود را داشتند و با ساپکو هم تفاهم‌های خوبی منعقد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: یکی از شرکت‌های سرمایه گذار فعال در این امر شرکت «مهرکام پارس» است که در زمینه قطعه‌سازی خودرو فعالیت دارد و توسعه آن چند سال متوقف شده بود اما خوشبختانه مجددا در صدد توسعه تولید و محصولات خود بود که می‌تواند زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر نیروی کار جدید و جوان ماهر را به دنبال داشته باشد که در سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

حاتمی افزود: فازهای دیگر توسعه این شرکت نیز به سرعت در حال انجام است و زیرساخت‌های آن فراهم شده و امیدوارم در سال جدید شاهد تحول بزرگی در صنعت قطعه‌سازی استان باشیم.

او با بیان اینکه توسعه و تکمیل این زنجیره از اولویت‌های صنعتی استان است، گفت: شرکت مهرکام پارس می تواند صنعت قطعه سازی استان را به طور قابل توجهی ارتقا دهد و این صنعت را متحول کند.

وی همچنین یادآوری کرد که چند روز پیش با مدیرعامل خودروسازی کرمانشاه و مدیر عامل و معاون شرکت مهرکام پارس دیدار داشته است.

در استان کرمانشاه کارخانه ایران خودرو در شهرستان صحنه فعال است.

پروژه ایران خودرو صحنه از سال ۹۴ کلید خورد و در سال ۹۶ با ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه خودرو به بهره برداری رسید. هم اکنون ۴۰۰ نیروی کار در این شرکت تولیدی مشغول به کار هستند و تولید خانواده پارس شامل تی‌یو۵، اتوماتیک و پارس سال ایران خودرو را برعهده دارد.

کارخانه ایران خودرو کرمانشاه سوم مرداد ۹۶ با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و مسوولان محلی در نزدیکی شهر صحنه افتتاح شد.

شهرستان صحنه با ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار