رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نظارت بر زنجیره عرضه مرغ در کرمانشاه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 13 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از مهر نوربخش حاتمی با بیان اینکه برای تأمین مرغ در ایام پایانی سال هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: روز‌های گذشته به طور متوسط ۲۰۰ تن مرغ تحویل واحد‌های کشتارگاهی شده است.

وی افزود: برای روز‌های پایانی سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ برای عرضه به بازار استان کرمانشاه آماده شده که نیاز متوسط مردم این استان روزانه ۱۲۰ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای ۲۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۰، سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته و در صورتی که مرغداران تنها ۷۰ درصد تولید خود را به بازار عرضه کنند نیاز استان کرمانشاه برطرف خواهد شد.

حاتمی افزود: در اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته جوجه‌ریزی واحد‌های تولیدی ۷۰ هزار قطعه افزایش پیدا کرده و از امروز روزانه ۲۵ تن مرغ منجمد در کنار مرغ گرم به بازار عرضه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: واحد‌های تولید مرغ زنده باید مرغ را با قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها تحویل دهند و به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و کشتارگاه‌ها اعلام شده در صورت تخلف از قیمت مصوب توسط مرغداران آن‌ها را به جهاد کشاورزی معرفی کنند تا برخورد لازم انجام شود.

حاتمی با اشاره به اینکه نظارت از تولید تا عرضه مرغ به واحد‌های صنفی برعهده جهاد کشاورزی است، گفت: بازرسان جهاد کشاورزی بر زنجیره تولید و عرضه مرغ نظارت دارند، مرغ باید به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها تحویل و با قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان به واحد‌های فروش عرضه شده و با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به دست مردم برسد.

وی با اشاره به دلایل نوسان قیمت مرغ و کمبود عرضه مرغ در بازار تصریح کرد: دلالی در مراحل عرضه مرغ، قطعه فروشی توسط واحد‌های صنفی و ارسال مرغ به سایر شهر‌ها به دلیل تفاوت قیمت، از دلایل افزایش قیمت مرغ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار