تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
پروژه مسکن مهر ۲۲۴ واحدی از سال ۹۱ در شهرستان کلید خورد، اما در پیچ و خم مشکلات گرفتار شد اکنون پس از گذشت چندین سال با مرتفع شدن برخی از این مشکلات همچنان در انتظار مساعدت مسئولان ذیربط می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 14 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، در سال 91 پروژه مسکن مهر 224 واحدی در شهرستان که دارای قرارداد سه جانبه از طرف اداره راه و شهرسازی، بانک مسکن و شرکت تعاونی می باشد کلید خورد.

با توجه به مشکلات شرکت های تعاونی 1,2 و4 طی صورت جلسات مختلف پروژه به شرکت تعاونی 3 واگذار شد و پس از مدتی این پروژه در سال 93با بروز مشکلات متعدد توسط مسئولین تعطیل و در سال 96 پروژه دوباره کلید خورد و بین سه تعاونی دیگر در طی یک سال به نسبت اعضا تقسیم شد.

در سال 97 با توجه به مشکلاتی که در حوزه های مختلف از جمله تغییر نقشه ساخت به دلیل ابلاغ آیین نامه های جدید مقررات ملی ساختمان و همچنین تمدید پروانه شهرداری ابلاغ و منجر به جلسات متعددی در قالب ستاد مسکن شهرستان شد. در این جلسات مشکلات دیگری از جمله هزینه های جانبی ساخت مسکن مهر مشتمل بر هزینه های تامین اجتماعی (بیمه اجرای پروژه )و مالیات بر ارزش افزوده پروژه مورد بررسی قرار گرفت و با پیگیری های فرماندار و نظر مساعد مسئولین استانی مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده به صورت مقطعی رفع شد.

از دیگر مشکل پروژه مسکن مهر 224 واحدی عدم عقد قرار داد بانک مسکن با شرکت های تعاونی بود که به دلیل طولانی شدن پروژه (به جای 5 سال 7 سال طول کشید) با میانجی گری فرماندار شهرستان حل و فصل شد، و عقد قرداد با بانک مسکن و 4 تعاونی به صورت مجزا با رعایت نسبت متقاضی ها اعلام و منعقد شد.

مشکلات شهرداری از جمله خرید تراکم، هزینه ی عوارض شهرداری ها ، تمدید پروانه ، تهیه دومرتبه نقشه های اجرایی (شاپ) است که یک سری مکاتبات جهت رفع این مشکلات با استانداری به خصوص معاونت هماهنگی امور عمرانی ، دفتر فنی ، راه و شهرسازی و ادارات دیگر از جمله شهرداری انجام شد.

پس از مدتی با پیگیری های فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی طی چند جلسه و پس از آن سفر استاندار به این شهرستان که در جریان آن بنا شد مسکن مهر 224 واحدی تعیین تکلیف شود و مشکلات مالی آن حل شود چندین نامه از طریق فرمانداری برای اداره کل راه و شهرسازی ارسال شد که مشکل مطالبات خاک برداری پیمانکار و آماده سازی محوطه 224 واحدی پرداخت شود که حساب بانکی مسکن مهر 3 باز شود.

قرار بر این شد که از محل اعتبارات در اختیار و فروش زمین برای پروژه 224 واحدی در قالب یارانه محوطه سازی به پروژه تسهیلات تخصیص و به شرکت پیمانکار داده شود.

میزان بدهکاری این پروژه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که در پرداخت این مبلغ مشارکت 3 تعاونی دیگر و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی را میطلبد.

در جریان جلسه ای که با حضور مسئولین ذیربط در استان تشکیل شد مقرر شد تا اداره راه و شهرسازی مساعدتی به مبلغ 2 میلیارد تومان با فروش زمین و یک میلیارد و 600 میلیون تومان دیگر با مشارکت تعاونی ها پرداخت شود.

بهره برداری پروژه مسکن مهر 224 واحدی در سال 1400

مسئول اداره راه و شهرسازی سنقروکلیایی گفت : با مرتفع شدن مشکلات و همکاری تعاونی ها مسکن مهر تعاونی های 1,2و4 در پایان بهار 1400 به بهره برداری می رسد.

علی پروانه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طی آخرین جلسه ای که با مسئولین مربوطه صورت گرفت مشکلات این پروژه تا حدودی مرتفع شد.

وی افزود: ادارات مرتبط و تعاونی ها باید اقداماتی در راستای حل مشکلات اقداماتی انجام دهند تا ظرف مدت کوتاهی پروژه پیشرفت داشته و در سال 1400 به بهره برداری برسد.

پروانه در پایان بیان کرد: پیشرفت و حل مشکلات پروژه در گرو همکاری مردم ، مشارکت تعاونی ها و اقدامات لازم از طرف ادارات و مسئولین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار