فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمانشاه گفت: خرید، فروش و نگهداری گونه های بومی ایران مانند لاکپشت، مار و... تخلف محسوب می شود و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می شود.
کد خبر: ۹۴۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 15 March 2021

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار داشت: فروش گونه های بومی در بازار غیرقانونی و تخلف محسوب می شود، گزارشاتی نیز در این رابطه به دست ما رسیده که با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: طی صحبت هایی که با همکاران بخش یگان شده قرار بر این است که جهت شناسایی و برخورد با چنین تخلفاتی گشت های دورن شهری انجام دهیم و چنانچه به موردی برخوردیم مطابق قانون و مقررات برخورد لازم را خواهیم کرد.

مدیرکل محیط زیست تصریح کرد: برخی گونه ها مانند ماهی قرمز بومی ایران نیستند و نباید در طبیعت رهاسازی شوند و نگهداری آن ها در آکواریوم مشکلی ندارد اما گونه هایی مانند لاکپشت و مار که بومی ایران هستند نباید از طبیعت جدا شوند لذا خریداری، فروش و نگهداری آن ها و سایر گونه های بومی ممنوع و تخلف محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهت شناسایی افراد متخلف و محلی که گونه های بومی را از آن جا تهیه می کنند با کمک نیرو انتظامی و مقامات قضایی وارد عمل شده ایم و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

یاوری در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون و با توجه به نوع گونه ای که به فروش می رسد برای هر کدام از افراد جریمه و مجازات خاصی در نظر گرفته می شود، شهروندان عزیز هم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی موارد را به سازمان محیط زیست اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار