به گفته معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه طی ایام نوروز 1400 دو سامانه بارشی وارد جو استان می شود.
کد خبر: ۹۵۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ 21 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زورآوند در تشریح وضعیت هوای استان کرمانشاه در ایام نوروز، اظهار کرد: طبق آخرین تحلیل داده های هواشناسی، در هفته اول نوروز سامانه ای ناپایدار وارد جو استان می شود و بارش هایی را به همراه خواهد داشت.

وی توضیح داد: این سامانه طی روزهای چهارشنبه تا جمعه(چهارم تا ششم فروردین) جو منطقه را متاثر کرده و به تناوب سبب وزش باد نسبتا شدید، بارندگی و رعد برق در سطح استان می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کرمانشاه افزود: وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه موجب غبارآلود شدن هوای استان می شود.

وی افزود: طبق بررسی مدل های جوی بیشترین فعالیت بارشی این سامانه طی روزهای پنج شنبه و جمعه و در نواحی شمالی استان تا حدود 30 تا 40 میلی متر خواهد بود.

زورآوند اضافه کرد: در هفته دوم ایام نوروز هم یک سامانه ناپایدار دیگر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه(دهم و یازدهم فروردین) جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی یادآورشد: این سامانه بارشی هم مجددا شرایط را برای وقوع بارش های نه چندان شدید و گسترده در سطح استان فراهم می کند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کرمانشاه گفت: با توجه به بازه زمانی طولانی و امکان تغییر الگوهای جوی، پیش بینی هایی که هر روزه تهیه می شود از صحت بیشتری برخوردار هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار