استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در ۲ سال اخیر به دنبال تدوین و اجرای سند اشتغال، گفت: کاهش نرخ بیکاری استان براساس این سند در سال ۱۴۰۰ نیز تدوام خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴ 23 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا "هوشنگ بازوند"افزود: در پاییز سال ۹۶ نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۲۵.۸ بود که در پاییز ۹۹ به ۱۲.۴ رسید، به این معنا که با تداوم این روند و اجرای برنامه های توسعه ای افق روشنی پیش روی استان قرار دارد و به میانگین کشوری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری کرمانشاه براساس اسناد توسعه ای و اشتغال در سال ۹۸ سه درصد کاهش و پس از پنج سال به ۱۵.۷ کاهش یافت.

او گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تداوم اجرای سند اشتغال در پاییز ۹۹ به کمترین رقم در ۱۰ سال گذشته رسید.

بازوند تصریح کرد: سال ۹۸ اولین گام اجرای برنامه سه ساله «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» بود؛ طبق این سند، نرخ بیکاری کرمانشاه باید در سال ۹۸ سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد.

لازم به ذکر است که هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال روز دوشنبه و در دومین روز از سال ۱۴۰۰ به ریاست دکتر روحانی و با حضور اعضا برگزار شد که استانداران کرمانشاه و اردبیل نیز به نمایندگی از استانداران در این جلسه شرکت کردند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر چمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

با وجود تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه، ولی این استان همچنان از لحاظ بیکاری در صدر استان های کشور قرار دارد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار