معاون استاندار کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و متقابل میان مقوله‌های توسعه و امنیت گفت: استقلال، توسعه و توانمندی کشورمان با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی آن در منطقه بدون امنیت پایدار امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۹۵۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 04 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا هدایت حاتمی  با بیان اینکه دنیای امروز پیچیده است و مثل گذشته نیست که هر استان و کشوری فقط در محدوده خودش بخواهد برنامه‌ریزی کند، افزود: خیلی از موضوعات کشور‌های دوردست، روی سرنوشت، تحلیل، حرکت و میزان اعتماد مردم به حاکمیت به ویژه با گسترش ارتباطات و اطلاعاتی که در عرصه دنیا وجود دارد، تاثیر گذارند.

او گفت: طبیعتا مدیریت و حکمرانی در دنیا امروز مقوله پیچیده‌ای است مخصوصا برای کشور ما که دوست و دشمن داریم، به هر حال به خاطر منافع دوستانی داریم و، چون هم می‌خواهیم یک کشور مستقل باشیم که خودمان برای خودمان برنامه‌ریزی کنیم و سرنوشت مان را تعیین کنیم دشمنانی داریم و یک سری آرمان‌ها داریم که طبعیتا استقلال خواهی و توانمند بودن ما را یک سری‌ها برنمی تابند.

حاتمی یاد آور شد: موقعیت کشور ما یک موقعیت کاملا ژئوپلیتیک است و بر همین اساس دشمنان ما بی‌رحم، هوشمند، دارای قدرت بالای تبلیغاتی، اقتصادی و نظامی هستند و به همین خاطر ما اگر بخواهیم مستقل باشیم باید خیلی توانمند باشیم.

وی افزود: به همین خاطر کسب اطلاعات، نظم و امنیت برای کشور ما مقوله خیلی پیچیده‌تر از کشوری‌هایی می‌شود که نمی‌خواهند سری تو سر‌ها داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر و امسال رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق و جهش تولید گفت: وقتی می‌گوییم تولید داشته باشیم یعنی می‌خواهیم در عرصه دنیا سهم داشته باشیم و سهم داشتن در دنیا یعنی از آن ۱۰۰ درصد دنیا یک سهمی می‌خواهیم یعنی اینکه می‌خواهیم تن بزنیم به بقیه، می‌خواهیم جای خودمان را باز بکنیم و این را دنیا بر نمی‌تابد.

حاتمی اضافه کرد: دنیای امروز دنیای پر رقابتی است که رقابت‌ها گا‌ها به خاطر کسی بخواهد برنده بشود، سر از دشمنی در می‌آورد و این این در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، جغرافیای و امنیتی هست، به همین خاطر مهم است ما بتوانیم با تحلیل و با تشخیص درست برنامه ریزی کنیم.

او تشریح کرد: نقش عناصر اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) در این عرصه خیلی خیلی حساس است که بتوانند مجموعه مدیریت کشور را سرشار و مشحون از اطلاعات کنند؛ تحیلی درست داشته باشند تا بتوانند تنظیم درست سیاست داشته باشیم، مدیران خوب مدیران مطلع هستند، مدیرانی که سیستم‌های اطلاعاتی؛ اطلاعات درست به آن‌ها بدهد.

رشد اقتصادی در بستر امنیت شکل می‌گیرد

این مقام مسوول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ارتباط خیلی حساس و در هم تنیده اطلاعات با امنیت گفت: مبارزه با انواع باند‌های فساد، اشرار و گروهک ها، انواع و اقسام شکل و شیوه جاسوسی دشمنان که می‌خواهند فاصله بین مردم و حاکمیت ایجاد کنند، استقلال ما را به مخاطره بندازند، نقش اطلاعات را خیلی خیلی حساس می‌کنند مخصوصا اطلاعات با امنیت خیلی درهم تنیده است.

حاتمی ایران را به معنای واقعی لنگر‌ها امنیت منطقه اعلام کرد و افزود: مردم شبانه روزی در تلویزیون و اخبار و فضای مجازی می‌بینند در کشور‌های اطراف ما چی می‌گذرد و ایران چقدر امن است باید قدر آن را بدانیم و این حاصل یک کار جمعی است.

او با بیان اینکه امنیت کالا و یا خدمتی نیست که بشود خیلی راحت از کنار آن گذشت و اظهار داشت: درسته از عرصه توسعه هم به امنیت می‌رسیم، اما یکی از موضوعات بسیار مهم شکل گیری توسعه، پایه امنیتی آن است، زیرا در عرصه اقتصاد امنیت فوق العاده موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، امنیت را پایه توسعه دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی در بستر امنیت شکل می‌گیرد؛ امنیت به معنی عام و امنیت اقتصادی به معنی خاص خیلی می‌توانند در جذب سرمایه رشد و بالندگی اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر باشد.

حاتمی تصریح کرد: بدون وجود رکن امنیت نمی‌توانیم برنامه‌های توسعه‌ای را با خیال راحت پیش ببریم. اصولا مدیر، سرمایه گذار و کارآفرینی که ترس از امنیت داشته باشد اصلا دل و دست او برای کار نمی‌رود به همین خاطر باید قدردان زحمات همه خادمان به نظم، امنیت و اطلاعات باشیم و همه عناصر با نام، گمنام دارای شناخت و بدون شناخت هفته امنیت را به آن‌ها تبریک می‌گوییم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار