محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد و تحقیقات استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۶۱۱ نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و کالاهای سطح بازار انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 April 2021

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد ۱۴۰۲ نمونه برداری و آزمون از واحد‌های تولیدی تحت پوشش فعال استان در حوزه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی، ساختمانی و معدنی، مهندسی پزشکی، بسته و بندی، برق و الکترونیک، نساجی و چرم انجام شد.

وی افزود: همچنین ۲۰۹ نمونه برداری و آزمون از کالا‌های سطح بازار مصرف استان به صورت راندوم انجام شده است که این نمونه‌ها جهت انجام آزمایش‌های تخصصی منتاظر با استاندارد مربوطه به آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت ارسال می‌شود.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات خاطر نشان کرد: هدف از نمونه‌برداری و انجام آزمون کالا‌های تولیدی ارزیابی انطباق کالا‌های مصرفی با استاندارد‌های ملی مربوطه است، استاندارد در زمینه سلامت و ایمنی مردم کوتاهی نخواهد کرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق نمونه‌های آزمون شده، با واحد تولید کننده کالا در سطح کشور برخورد قانونی متناسب خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین طی یکسال گذشته بازرسان این اداره کل به نیابت از مردم و در راستای حمایت عملی از مصرف کنندگان محترم تعداد ۲۰۹ نمونه از مردم از کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در بازار خریداری و مورد آزمون قرار داده است که فرآیند خرید نمونه و انجام آزمون به طور میانگین به ازای هر کالا هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیون تومان را برای سازمان ملی استاندارد در بر دارد.

نیازی تاکید کرد: مصرف کنندگان محترم به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار