استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: ساده‌انگاری کرونا توسط مردم را یکی از عوامل اصلی افزایش مبتلایان به کرونا و کاهش میانگین رعایت توصیه‌های بهداشتی برشمرد و گفت: تداوم این روند بسیارنگران کننده است و با ورود به پیک چهارم خسارات زیادی به استان تحمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 05 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا هوشنگ بازوند در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته در راستای تداوم مسیر پیشرفت و توسعه استان گفت: سال سختی را پشت سرگذاشتیم و بی شک حمایت‌های ویژه امام جمعه کرمانشاه در پیشبرد اهداف بسیار موثر بود که وظیفه دارم از ایشان قدردانی کنم.

وی افزود: برای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تلاشی دوچندان و جهادی خواهیم داشت و در این راستا نیازمند همدلی و همراهی همه مسئولین و مردم هستیم تا با حمایت از تولید بتوانیم توسعه پایدار و اشتغالزایی را بیشتر از گذشته ایجاد کنیم.

مقام ارشد استان تأکید کرد: در اولین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که پنجم فروردین امسال برگزارشد؛ کمیته‌ای هم برای تدوین نقشه راه و سند تحقق شعار سال با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دانشگاه تشکیل دادیم که هدف اصلی مشارکت بخش خصوصی به دلیل شناخت بیشتر موانع ساختاری و گاهاً ذهنی در تولید است.

وی ادامه داد: هرچند در سال گذشته در احیای واحد‌های راکد رتبه اول کشور را کسب کردیم، اما امسال با جدیت و اهتمام بیشتر امور تولید را تسهیل و برای رفع موانع تلاش خواهیم کرد.

بازوند در ادامه به وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در استان اشاره داشت و گفت: متأسفانه عادی انگاری و ساده انگاری کرونا در بین مردم تبدیل به یک تهدید شده و میانگین رعایت توصیه‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است که با تداوم این وضعیت باید نگران ورود به موج چهارم باشیم و بی شک خسارت بسیاری برای استان در حوزه‌های مختلف به همراه دارد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: برخی استان‌های مجاور در وضعیت قرمز قرار دارند و به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بدی هستند که این موضوع به استان کرمانشاه نیز در حال سرایت است، زیرا در اسفندماه روزانه ۴۲ نفر بستری داشتیم که به همین میزان نیز تقریباً ترخیص می‌شدند، اما در فروردین این آمار به ۸۰ تا ۱۰۰ نفر رسیده و میزان بستری‌ها نیز به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: برای مدیریت پیک چهارم نقشه راه اصلاح شده‌ای را تدوین کرده‌ایم و علاوه بر پیش بینی نیاز بیماران به تخت و تجهیزات پزشکی ۱۰ دستگاه دیگر اکسیژن ساز را نیز باید برای استان تهیه کنیم و به هر حال باید پیش‌بینی ۲۵۰۰ تخت را داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با ارائه گزارشی از سرمایه گذاری کلان دولت درحوزه نفت و گاز گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن این پروژه‌ها در مراحل اجرا و اتمام می‌توانیم از بازار کار ایجاد شده بهره‌مند شویم و اشتغالزایی را گسترش دهیم و علاوه بر این مهم هفته آینده موضوع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز بررسی می‌شود و با تصویب این مطالبه مردمی شاهد شکوفایی و تحول عظیمی در منطقه خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار