یاور محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به ظرفیت و نیاز استان در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، گردشگری، پتروشیمی و کسب و کار‌های مرزی کارگاه‌ها را جهت دهی و برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 05 April 2021

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به گسترش مجدد بیماری کرونا و تغییر رنگ شهرستان‌ها نحوه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان دچار تغییراتی شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد کرونا کشور، کلیه آموزشگا‌های آزاد و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق قرمز تعطیل و هیچ گونه فعالیتی ندارند، در مناطق نارنجی کارگاه‌ها با تعداد محدود‌تر و در صورت امکان و با تشکیل مربی و کمیته مربوطه به صورت مجازی برگزار می‌شوند و در مناطق زرد و آبی هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت کارگاه‌ها وجود ندارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: از آنجایی که کارگاه‌های ما مهارتی هستند و با تجهیزات و ابزار سر و کار دارند حوزه آموزش‌های مجازی کارایی چندانی ندارد و کارآموز جهت فراگیری مهارت‌های لازم باید در کارگاه حضور فیزیکی داشته باشد، اما برخی کلاس‌ها به صورت مجازی و محدود قابلیت برگزاری دارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: رویکرد فنی و حرفه‌ای در سال جدید این است که متناسب با نیاز استان حرکت کند و کارگاه‌هایی با توجه به ظرفیت‌های موجود برگزار شود، به طور مثال حوزه‌هایی مانند کشاورزی، گردشگردی و حوزه امور مرزی که در آن فعالیت‌های مربوط به کسب و کار‌ها اقتصادی صورت می‌گیرد را جز اولویت هایمان قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در طرحی به نام "طرح تکاپو" با توجه به نیاز سنجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شناسایی ظرفیت‌های شغلی استان، آموزش‌های مورد نیاز در حوزه‌هایی مشخص شده است.

محمدی در پایان تاکید کرد: در سال جدید تشکیل و راه اندازی مرکز توسعه آموزش صنایع پتروشیمی و نفت و گاز استان را در دست بررسی داریم و با توافقی که با وزارت نفت صورت گرفته بحث راه اندازی این مرکز هم جز برنامه‌های سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار