سردار سرتیپ پاسدار شهید «اسمعلی فرهنگیان» فرمانده گردان تبوک تیپ‌ نبی اکرم (ص)، به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه معرفی شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مسوول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه  گفت: در جلسه شورای فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار شهید «اسمعلی فرهنگیان» که از ابتدای جنگ فرمانده گردان تبوک تیپ‌ نبی اکرم (ص) و دانشجوی دوره عالی فرماندهی دافوس بود به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ انتخاب شد.

سرهنگ «صمد محمدی» افزود: شهید «اسمعلی فرهنگیان» در تاریخ ۶۵/۱۰/۲۴ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.

وی گفت: از سال ۸۹ با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارایه الگوی برتر زندگی به نسل جوان؛ شهدای شاخص در سطح کشور و استان‌ها معرفی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه همه شهیدان برای ما شاخص هستند، توضیح داد: هر سال براساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شوند مانند شهید «اسمعلی فرهنگیان» که با توجه به اینکه دانشجوی دوره عالی فرماندهی دافوس بود و می توانست به جبهه نرود و در دانشگاه درسش تمام کند اما درس را ترک کرد و به جبهه رفت به درجه رفیع شهادت رسید.

او همچنین افزود: هر سال در برخی از قشرهای جامعه نیز شهدای شاخص در سطح کشور معرفی می‌شود و امسال شهید «سلیم قنبری» به عنوان شهید شاخص قشر حقوقدانان کشور از استان کرمانشاه معرفی شده‌ است.

مسوول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور نهادینه کردن سبک و سیاق زندگی شهدای شاخص و معرفی الگوی برتر زندگی به نسل جوان، مستندی از زندگی و همچنین کتاب زندگینامه شهدای شاخص تهیه می شود و در تمام برنامه ها تصاویر آنان در معابر و مراسمات نصب و بروشورهایی از معرفی این شهدا در بین اقشار مختلف جامعه توزیع می‌شود.

محمدی گفت: تاکنون شهید سید «محمدجعفر جعفری" شهیده «طیبه زمانیان» و شهیده «فوزیه شیردل» به عنوان شهدای شاخص کشوری و شهید «ابوالحسن یاری» و «اسمعلی فرهنگیان» به عنوان شهید شاخص استانی از استان کرمانشاه معرفی شده‌اند.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند و هزار و ۶۰۰ آزاده هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار