یک مربی والیبال در کرمانشاه روش آموزشی جالبی را که مورد توجه صاحب‌نظران نیز قرار گرفته برای آموزش والیبال برای نونهالان و نوجوانان ابداع کرده است.
کد خبر: ۹۵۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس؛بهاره امیری اظهار داشت: به عنوان مربی والیبال و کسی که والیبال را سال‌هاست آموزش می‌دهم تصمیم به تالیف کتابی گرفتم تا یادگیری والیبال را برای نونهالان و نوجوانان آسان‌تر کنم که بهترین شیوه استفاده از حافظه بصری است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ در مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر به موردی برخوردم که همانند همسن و سالان خود توانایی یادگیری معمولی والیبال را نداشت، این مورد برای من تبدیل به دغدغه شد و به‌دنبال آموزش راحت‌تر بودم، بطور اتفاقی کتاب‌های نقاشی را دیدم و تاثیر‌گذاری آن‌ها را بر کودکان بررسی کردم.

این مربی والیبال افزود: با بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام دادم تصمیم به آموزش از راه تصویرگری و نقاشی کردم بطوری‌که نحوه نگهداشتن پنجه و حرکات ساعد و حرکات مختص رشته والیبال را به شکل تصویری به کودکان نشان دادم با اجرای این ایده و تصویرنگاری برای شاگردان در ۵ الی ۶ جلسه نتیجه بسیار خوبی حاصل شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها این روش می‌تواند در این ایام به کسانی‌که تصمیم به یادگیری والیبال دارند کمک شایانی کند و خود نوعی آموزش از راه دور نیز محسوب خواهد شد.

امیری در خصوص تاثیر یادگیری از راه تصویرگری، گفت: درصد بسیار زیادی از یادگیری از طریق مشاهده انجام می‌پذیرد، با توجه به این اوصاف تصمیم گرفتم که هماهنگی بین چشم و ذهن را به‌صورت کتابی در بیاورم که در این راه با تحقیق فراوان و استفاده از روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از آن‌ها در کتاب موفق به تالیف کتابی در زمینه استعدادیابی و آموزش به روش تصویری شدم که به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

این کارشناس رشته تربیت بدنی افزود: استفاده از رنگ‌ها در این کتاب و با توجه به روانشناسی رنگ‌ها در یادگیری تاثیر آن دوچندان خواهد شد برای نمونه در نظر گرفتن این نکته که رنگ‌های روشن مناسب عضلات ظریف مانند انگشتان و چشم است، این طرح با تایید و تشویق دبیر سابق فدراسیون والیبال و روانشناسان در زمینه یادگیری روبه رو شده و می‌توان گفت اولین باری است در دنیا که آموزش پایه ورزش به این صورت انجام می‌پذیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار