سید جواد حسینی کیا در گفتگو با تابناک:
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی طی سال های متوالی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و نسخه نجات بخش اقتصاد کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 06 April 2021

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در چند سال گذشته  یک بنیانی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب گذاشته شد که در چند سال متوالی محور فرمایشات ایشان قرار گرفته است.

وی اقتصاد مقامتی را نجات بخش اقتصاد کشور دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریمی و مشکلات بانکی از ظرفیت های قابل قبولی برای کشور محسوب می شود.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی موانع تولید در کشور را تشریح کرد و گفت: برخی قوانین دست و پا گیر، بروکراسی های اداری، عدم تکمیل زنجیره در تولید، عدم جهت دهی منابع بانکی به تولید، عدم نظارت و قاچاق کالا از مواردیست که ضربه مهلکی به تولیدات کشور وارد کرده است.

وی افزود: برخی قوانین دست و پاگیر باعث می شود قاچاق و واردات برای شخص مقرون به صرفه باشد. بنابراین برای افزایش تولید باید موانعی همچون قاچاق و واردات حذف و مدیریت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: برای پشتیبانی، باید تکمیل زنجیره داشته باشیم به این معنی که معافیت های مالیاتی در ابتدای زنجیره حذف شده و به سمت تکمیل زنجیره برود زیرا می تواند جهش اقتصادی، ارزش افزوده بهتر و اشتغال زایی بیشتری را به ارمغان آورد.

وی در پایان گفت: با تکمیل زنجیره، سوق دادن منابع بانکی به سمت اشتغال و تولید، همچنین اتخاذ تدابیر موثر بر اساس شرایط منطقه ای تولید، اشتغال و جذب سرمایه گذار حاصل می شود. در واقع سرمایه گذار در جایی که احساس ناامنی کند سرمایه گذاری نمی کند باید فکری اندیشید که کشور در آرامش و ثبات اقتصادی باشد و همچنین افق های دور کشور مشخص باشد و پس از تولید کالا، باید میزان ظرفیت داخل و خارج آن را در نظر گرفته و بر آن اساس برنامه ریزی کلان صورت گیرد.


نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید به بخش خصوصی فرصت کافی داده شود چرا که می تواند گام بلندی در تولید و اشتغال بردارد.


وی اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید قوانینی که کار آمد نیستند برداشته شود، اگر خلأ قانونی وجود دارد وضع شود، دولت مقررات دست و پا گیر را حذف کند از سویی در زمینه صادرات وزارت خانه های مربوطه بازنگری جدی داشته باشند.

حسینی کیا تاکید کرد: باید سعی در افزایش صادرات در کشور داشت و تولیدات داخلی را با کیفیت بالا به حداکثر برسانیم این همان عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار