جلیل بالایی خبر داد:
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام داوطلبان شور‌های اسلامی روستا‌ها از١۶ فروردین خبر داد و گفت: تا کنون ١٠٩٨ داوطلب در شورای اسلامی شهر کرمانشاه ثبت نام قطعی کرده اند.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: با پایان گرفتن ثبت نام داوطلبان شورای شهر‌ها در اسفند ماه سال گذشته، ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها آغاز شده است و به مدت یک هفته تا تاریخ ٢٢ فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی است، یادآور شد: نیازی به مراجعه حضوری داوطلبان به بخشداری‌ها نیست. داوطلبان جهت ثبت نام می‌توانند نرم افزار ثبت نام را از سایت وزرات کشور و یا پورتال استانداری کرمانشاه بر روی گوشی یا سیستم ۷ رایانه خود دانلود کرده و ثبت نام را انجام دهند، همچنین داوطلبانی که امکان انجام این کار برای آن‌ها مهیا نیست می‌توانند به کافی نت‌ها و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و کار ثبت نام را انجام دهند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه، تصریح کرد: با این وجود که در تمامی روش‌های مذکور متقاضیان مدارک ثبت نام را بارگذاری کرده و نیازی به مراجعه حضوری جهت تحویل مدارک نیست، اما برخی افراد هم که اصرار به مراجعه حضوری دارند می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ١٨ بعدازظهر به بخشداری‌ها مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: عکس، کارت ملی، شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک تحصیلی برای ثبت نام داوطلبان الزامی است و متقاضیان برای روستا‌های با جمعیت زیر ٢٠٠ نفر با داشتن سواد خواندن و نوشتن می‌توانند ثبت نام کنند و برای روستا‌ها با جمعیت بیش از ٢٠٠ نفر داشتن مدرک دیپلم الزامی است.

وی گفت: ١٧۵۴ روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها هستند که از این تعداد ١٧ روستا با جمعیت بیش از ١۵٠٠ نفر شورای روستا، پنج عضو اصلی دارند و ١٧٣٧ روستای دیگر که جمعیت کمتر از ١۵٠٠ نفر دارند شورای روستا با سه عضو اصلی خواهند داشت. در صورت برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در تمام این ١٧۵۴ روستای استان، در مجموع در این دوره ۵٢٩۶ نفر به عنوان عضو اصلی شورا‌های روستا انتخاب خواهند شد.

بالایی افزود: هیات‌های اجرایی پس از اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان کار بررسی صلاحیت‌ها را آغاز خواهد کرد، بر اساس قانون در خصوص داوطلبان شورا‌های روستا اصل بر تایید صلاحیت افراد است، مگر در مواردی که هیات اجرایی تشخیص دهد صلاحیت فرد باید بررسی شود که در این صورت استعلام از مراجع چهارگانه اخذ خواهد شد.

وی در خصوص ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر ها، ابراز داشت: در این دوره از ثبت نام داوطلبان در مجموع ١١١٠ داوطلب در استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام ١٠٨٩ نفر قطعی شده است. این تعداد داوطلب برای کسب ١٨٢ کُرسی شورا در ٣۴، شهر استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که با توجه به آمار داوطلبان به ترتیب در شهر‌های کرمانشاه (٢٠ نفر به ازای هر کرسی)، سرپل ذهاب (١٢،۵ نفر به ازای هر کرسی)، اسلام آبادغرب (١١ نفر به ازای هر کرسی) و گیلانغرب (١٠ نفر به ازای هر کرسی) شاهد بیشترین رقابت هستیم.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه کار استعلام سوابق داوطلبان از مراکز چهارگانه در مهلت ١٠ روزه آن انجام شده، تشریح کرد: در حال حاضر نیز کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی در حال انجام است که تا ٢٢ فروردین ماه ادامه دارد.

بالایی تاکید کرد: نتایج تایید بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی در تاریخ ٢٢ فروردین ماه به هیات‌های نظارت ارجاع شده و هیات نظارت ظرف ١۴ روز فرصت دارد کار بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهد و با اتمام این مرحله، نتیجه اولیه تایید صلاحیت‌ها در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان شورا‌های شهر اعلام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار