مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ۳۵ درصد از ۱۰۰درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه و ۶۵ درصد بدون تصفیه وارد رودخانه می‌شود که این فاجعه زیستی و غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،فریدون یاوری در خصوص وضعیت رودخانه قره‌سو، اظهار داشت: وضعیت رودخانه‌های قره‌سو هم مانند سایر جریانات آبی متأثر از دو عامل انسان‌ساخت و عوامل طبیعی است.

وی در توضیح تاثیر عوامل طبیعی بر روی رودخانه قره‌سو، ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است با پدیده خشکسالی در کشور و به تبع در استان مواجه هستیم که دبی رودخانه‌ها متاثر از جریانات آب و هوایی کم‌تر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: زمانی که دبی بیشتر است براساس خاصیت خودپالایی جریانات آلوده به شکل طبیعی پالایش می‌شوند، اما هنگامی که دبی پایین باشد رودخانه خاصیت خودپالایی نخواهد داشت.

وی در توضیح تاثیرات انسان‌ساخت بر رودخانه‌ قره‌سو، افزود: منابع اصلی رودخانه قره‌سو در این بعد در حوزه صنعتی و فاضلاب‌های خانگی تعریف می‌شود.

یاوری تصریح کرد: زمانی بحث آلودگی پالایشگاه کرمانشاه در روخانه قره‌سو را داشتیم که الان چندسالی است که با احداث سیستم تصفیه فاضلاب در این پالایشگاه، این مشکل حل شده است.

وی بحث عمده آلودگی رودخانه قره‌سو را مربوط به فاضلاب شهری دانست و گفت: ۳۵ درصد از ۱۰۰درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه و ۶۵ درصد بدون تصفیه وارد رودخانه می‌شود که این فاجعه زیستی و غیرقابل قبول است.

یاوری ادامه داد: با وجود خشکسالی و پایین بودن دبی رودخانه قره‌سو و ورود این حجم فاضلاب از این ظرفیت نمی‌توان به خوبی بهره‌برداری کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار