رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین ماه از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 07 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مهدی محمدی» با بیان اینکه پیش از این نیز شهرستان‌های کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب هم قرمز اعلام شده بود، افزود: بدین ترتیب ۹ شهرستان استان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارد.

۳۹۷ نفر مشکوک به کرونا در استان کرمانشاه شناسایی شدند

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۵۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۳۹ بیمار مثبت سرپایی مشکوک به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر افزایش یافته است.

محمدی افزود: هم‌اکنون ۴۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۲۳ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شهرستان اسلام آبادغرب فوت کرد و مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۷۹ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه میانگین بستری روزانه بیماران مشکوک به کووید، بیش ‌از دو و نیم برابر شده است، گفت: میانگین بستری روزانه در هفته سوم فروردین ۱۱۴/۵ است که نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹ که ۴۴/۲ نفر بوده است، ۲/۶ برابر افزایش را نشان می دهد.

محمدی همچنین گفت: میانگین فوت روزانه قطعی نیز در هفته سوم فروردین به ۲ مورد رسیده است که نسبت به هفته آخر اسفند ۲/۲ برابر افزایش یافته است.

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: شب گذشته، ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش شدند که نشان از افزایش حدود ۳۰ درصدی تعداد بیماران بستری دارد.

«بهمن روشنی» افزود: به دنبال سفرهای نوروزی آمار مبتلایان به کرونا در استان به شدت در حال افزایش است و کرمانشاه در شروع پیک چهارم قرار دارد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: تنها در شب گذشته ۹۲ مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند که این آمار نگران کننده است.

به گفته روشنی، در برخی شهرستان ها مانند اسلام آبادغرب، سنقر، کنگاور و صحنه تعداد بیماران بطور نگران کننده ای در حال افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه به تمام مراکز درمانی استان اعلام آماده باش کرده‌ایم تا ظرفیت ها را بالا ببرند، اظهار کرد: از ۲۵ بیمارستان استان ۲۰ مرکز اقدام به پذیرش بدون محدودیت بیماران کرونا می‌کنند و پنج بیمارستان دیگر به صورت موردی و متناسب با فعالیت خود اقدام خواهند کرد.

او یادآور شد: پیش بینی ما این است که در پیک چهارم، استان کرمانشاه حدود یک هزار و ۸۰۰ تخت ویژه بیمارستانی نیاز دارد که در حال آماده سازی آنها هستیم با این حال مهمترین نکته در مهار کرونا، پیشگیری توسط خود مردم با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.

روشنی همچنین تاکید کرد: همشهریانی که مسافرت رفته اند ممکن است ناقل ویروس جهش یافته کرونا باشند که لازم است دست کم پنج روز در برخورد با دیگران احتیاط کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار