مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای فروردین تاکنون عملیات سم پاشی علیه سن غلات در ۳۶ هزار و ۱۴۸ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 07 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«ابراهیم دارایی» افزود: سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان کرمانشاه ۱۹۷ هزار و ۸۲۸ هکتار است که همچنان عملیات سم پاشی در آنها ادامه دارد.

به گفته وی، تاکنون با کمک ۱۸ هزار و ۷۰۴ لیتر حشره کش دلتامترین عملیات سم پاشی در در بیش از ۳۶ هزار و ۱۴۸ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه اظهار داشت: تعداد سمپاش های موجود این شهرستان اعم از انواع پشت تراکتوری و تروبولاینر و سمپاش‌های پشتی، بالغ بر ۲ هزار ۶۹۸ دستگاه است که در عملیات مبارزه با آفات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دارایی تاکید کرد: از ابتدای امسال عملیات رصد وضعیت ریزش آفت گندم به مزارع این شهرستان با جدیت تمام شروع شده و به کشاورزان به ویژه گندم‌کاران درخصوص سم‌پاشی و مبارزه علیه این آفت اطلاع‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: سن گندم یکی از شاخص ترین آفات مزارع این شهرستان است که روش های مختلفی برای مبارزه با آن وجود دارد که مهمترین آن استفاده از سموم شیمیایی است و در صورت عدم کنترل به موقع، این آفت می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به تولید غلات وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه به کشاورزان توصیه کرد با توجه به خسارت‌های ناشی از این آفت نیاز است کشاوزان با مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان های تابعه در خصوص سمپاشی به موقع همکاری لازم را بعمل آورند تا از خسارت وارده جلوگیری و محصول با کیفیت بالاتری تولید شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار