رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود ۳۹۴ هزار هکتار اراضی استان زیر کشت گندم رفته است، گفت: پیش بینی می‌شود از این اراضی بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نوربخش حاتمی» افزود: در مجموع ۳۹۳ هزار و ۹۳۰ هکتار اراضی استان امسال زیر کشت گندم رفته که از این میزان، ۲۹۹ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است.

به گفته وی، بیشترین سطح کشت گندم با ۷۴ هزار هکتار دیم و ۳۰ هزار هکتار آبی متعلق به شهرستان کرمانشاه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی ها امسال ۴۵۵ هزار تن از گندم مازاد کشاورزان را با قیمت هر کیلوگرم چهار هزار تومان خریداری می‌کنیم.

حاتمی ادامه داد: پاییز سال گذشته به منظور انجام کشت، ۴۰ هزار تن بذر مرغوب گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

حاتمی یادآور شد: فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه از ۱۵ اردیبهشت در مناطق گرمسیر آغاز و تا پایان مرداد در مناطق سردسیر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که

از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار