رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با بیان اینکه تخت‌های بیمارستان گلستان پُر شد، گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان نسبت به قبل از عید نوروز به بیش از سه برابر رسیده است.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «شهرام بیدهندی»افزود: با پرشدن ۷۰ تخت بیمارستان گلستان، همچون پیک پاییز ۹۹، دوباره ۱۸ تخت بیمارستان نسیم هم به بیماران کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان گلستان یکی از مراکز درمانی ویژه درمان و بستری بیماران مبتلا به کویید ۱۹ در استان کرمانشاه است، اظهار داشت: ما آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را داریم، هرچند فشار کاری بر روی کادر درمان بسیار زیاد است اما آماده خدمت به مردم‌ هستیم.

او گفت: تنها خواسته کادر درمان از مردم این است که از دورهمی ها و رفتن به جاهای شلوغ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و حتما ماسک را جدی بگیرند.

بیدهندی تاکید کرد: شهروندان به هیچ وجه برای ملاقات بیماران به بیمارستان مراجعه نکنند چرا که ملاقات در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) ممنوع است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

کرونا جان ۲ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان کرمانشاه به هزار و ۵۳۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته ۷۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۶۲ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۹۰ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

به گفته او هم اکنون ۵۸۶ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: براساس رنگ بندی اعلام شده شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین، سنقر کلیایی، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

محمدی اظهار داشت: همچنین شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارد.

استاندار: نقشه راه پیک چهارم کرونا در کرمانشاه تدوین شد

استاندار کرمانشاه نیز امروز از تدوین نقشه راه مقابله با پیک چهارم کرونا در استان و اجرای آن خبر داد و گفت: براساس نقشه راه تعیین شده بیمارستان‌های استان برای بستری ۲ هزار بیمار آماده شده‌اند.

«هوشنگ بازوند» روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونای استان در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به اینکه اکنون در استان، ۹ شهرستان وضعیت قرمز، چهار شهرستان وضعیت نارنجی و یک شهرستان وضعیت زرد دارند، افزود: ویروسی که اکنون با آن روبه رو هستیم جهش یافته است که افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می گیرد و در صد مرگ ناشی از آن نیز بالاست.

او با اشاره به اینکه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کمتر از ۵۰ درصد است، گفت: در صورتی که وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند باید شاهد افزایش چشمگیر آمار بیماران و بحرانی تر شدن اوضاع باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات برای مقابله با کرونا بسیج شده و تجهیزات مورد نظر در حال خریداری شدن است، عنوان کرد: در بسیاری از تجهیزات پزشکی با کبمود روبه رو هستیم که از جمله آنها می توان به کمبود پنج دستگاه اکسیژن ساز و تخت ای سی یو اشاره کرد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار