استاندار کرمانشاه گفت: ستاد مدیریت کرونا استان تمام امکانات را برای مقابله با پیک چهارم کرونا بسیج کرده‌‌است، ولی مردم باید همکاری کنند و پروتکل‌ها حداقل تا ۹۰ درصد رعایت شوند زیرا در غیر این‌صورت کرمانشاه به یک بیمارستان بزرگ تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه شاهد شیوع موج چهارم در کرمانشاه هستیم و در شرایط فعلی وضعیت ۹ شهرستان قرمز، ۴ شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد است که طبق پروتکل‌های مصوب ستاد ملی کرونا، براساس رنگ‌بندی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در مورد فعالیت‌های مشاغل و ادارات از امروز اعمال می‌شود.

وی گفت: پرسنل ادارات باید براساس جدول رنگ‌بندی شهرها، به محل کار بیایند و هر مدیرکلی که این مصوبه را رعایت نکند با وی برخورد می‌شود زیرا در به خطر افتادن سلامت کارکنان مقصر است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یک گروه به شکل ویژه بر رعایت این پروتکل‌ها در سطح استان نظارت می‌کنند و متخلفان برای برخورد قانونی به دادستانی معرفی می‌شوند.

وی متذکر شد: این ویروس جهش یافته انگلیسی پیر و جوان و یا کودک نمی‌شناسد و همه را به شکل جدی مبتلا می‌کند و در این میان ممکن است برخی از عزیزان نیز جان خود را از دست بدهند.

بازوند افزود: متاسفانه اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه زیر ۵۰ درصد است و افزایش آمار مبتلایان فعلی نیز به دلیل همین بی‌توجهی‌هاست.

وی تاکید کرد: پروتکل‌‌های بهداشتی در سطح استان حداقل باید تا ۹۰ درصد رعایت شوند زیرا در غیر این‌صورت کرمانشاه تبدیل به یک بیمارستان بزرگ می شود و هزینه‌های سنگینی بر استان تحمیل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ستاد کرونا استان تمام امکانات را برای مهار پیک چهارم کرونا بسیج کرده‌ است در ادامه عنوان کرد: نقشه راه مقابله با این بحران تدوین شده و برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را برای بستری حدود ۲ هزار نفر انجام داده‌ایم و قطعا بحران مدیریت می‌شود ولی اگر مردم همکاری کنند این موج چهارم بیماری با هزینه و خسارت کمتری پشت سر گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم صداو سیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنترل این بحران، ستاد کرونا را یاری دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار