مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از آماده شدن مساجد استان برای حضور محدود روزه داران در ماه مبارک رمضان با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حجت الاسلام یوسف احمدی  اظهار کرد: مساجد استان در حال آماده شدن برای ماه مبارک رمضان هستند و تلاش خواهد شد تا ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی، به صورت محدود پذیرای روزه داران باشند.

احمدی اضافه کرد: مساجد کرمانشاه در ماه مبارک رمضان با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا فعال خواهند بود و تا جایی که سلامت روزه داران به خطر نیفتد آماده حضور روزه داران خواهند بود.

احمدی با بیان اینکه مساجد استان در تدارک برگزاری ویژه برنامه هایی در شب های قدر هستند، گفت: این ویژه برنامه‌ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد، چون سلامت مومنان از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد.

احمدی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی سفره های ضیافت مقاومت در مساجد استان، گفت: سفره های ضیافت مقاومت با حضور علمای شیعه و سنی و با اولویت مناطق تقریبی استان برپا خواهند شد و می کوشند تا زمینه های انس و الفت بیشتر بین شیعه و سنی را فراهم کرده و روحیه معنویت و اتحاد را در بین مردم ترویج کنند.

وی افزود: قرار شده در هر شهرستان با اولویت شهرستانهای اهل سنت برای برگزاری سفره های ضیافت مقاومت برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به محدودیت های ماه رمضان امسال برای اعزام مبلغین به دلیل شرایط کرونایی، گفت: با وجود محدودیت ها پنج گروه جهادی برای خدمت رسانی به مردم به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: مبلغین نیز تلاش خواهند کرد تا از طریق فضای مجازی با روزه داران در ارتباط بوده و پاسخگوی سوالات شرعی آنها در ماه میهمانی خدا باشند.

احمدی سپس با اشاره به ضرورت بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان، از آحاد مختلف مردم خواست تا از فرصت ماه ضیافت الهی برای تلطیف روحیه معنوی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبادت است و از آنجایی که دعا و مناجات در دین مبین اسلام جایگاهی ویژه دارد و مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که باید با دعا و توسل برای دفع بلا متوسل شد، لذا ماه ضیافت الهی می تواند بهترین فرصت برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا بواسطه توسل و دعا باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار