مجری طرح پلاک‌کوبی دام‌های استان کرمانشاه از کوتاهی برخی ادارات در اجرای این طرح انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مسعود مرادی ، با اشاره به واگذاری اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌ها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها، گفت: این اقدام به منظور تسریع در انجام عملیات پلاک کوبی دام ها صورت گرفته و قرار است با همراهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، کار پلاک‌گذاری دام‌ها در مدت زمان کوتاهی انجام شود، اما متاسفانه اداراتی مثل امور عشایری، اتحادیه دامداران و دیگر نهادهای مرتبط همکاری لازم را برای اجرای طرح نمی کنند و همین باعث شده تا از هدف گذاری عقب باشیم.

مرادی گفت: قرار شده برای ترغیب دامداران به پلاک کوبی دام‌ها، ارائه خدماتی مثل اختصاص نهاده‌های دولتی و یا تمدید پروانه بهره برداری واحدهای دامی روستایی، صنعتی، نیمه صنعتی و عشایری مشروط به پلاک گذاری دام ها باشد، اما عملا این کار انجام نمی‌شود.

مجری طرح پلاک‌کوبی دام‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون تنها 10 درصد دام های سنگین استان پلاک‌کوبی شده، گفت: از نظر پلاک گذاری دام‌ها آخرین استان کشور هستیم.

مرادی ادامه داد: در حالی که پنج میلیون واحد دامی در استان داریم تاکنون تنها 563 هزار و 202 راس از دام های استان پلاک کوبی شده‌ که خیلی کم است.

وی با اشاره به پلاک‌کوبی دام‌ها با پلاک‌های 15 رقمی، گفت: پلاک‌ها در سامانه جامع هویت دام وزارت جهاد کشاورزی ثبت می شوند.

مرادی اضافه کرد: از مزایای اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌ها می‌توان به ساماندهی حمل و نقل، فروش، قابلیت شناسایی و پیگیری کردن دام، جلوگیری از قاچاق، برآورد تولید، دسترسی به آمار تعداد دام موجود، کنترل بیماریهای دامی و اقدام به موقع واکسیناسیون دام اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار