هوشنگ بازوند خبر داد:
استاندار کرمانشاه عبور با کمترین خسارت جانی و مالی از موج چهارم کرونا را منوط به همیاری و همکاری مردم و مسئولین دانست و گفت: مردم مدیرانی که از مصوبات ستاد کرونا تخطی می‌کنند را به استانداری معرفی کنند.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند، در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: در حال حاضر استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان‌های کشور گرفتار پیک چهارم کرونا شده است و مهار و کنترل این بیماری نیازمند همکاری و همراهی مردم برای کاهش خسارات مادی و جانی است. برای مدیریت ویروس کرونای جهش یافته نیازمند هماهنگی و همدلی ویژه‌ای در سطح استان هستیم همه مدیران و مردم باید پای کار باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون تعداد بستر‌های استان روزانه به ۱۳۰ نفر افزایش یافته و شب گذشته هفت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، این موارد لزوم توجه بیشتر به گروتکل‌های بهداشتی را نشان می‌دهد. مردم از ما توقع دارند که با جدیت در کنار آن‌ها باشیم، بنابراین همکاری و هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار کرمانشاه عملکرد دادستان کرمانشاه را قاطعانه خواند و گفت: برخورد قاطعانه با خاطیان در جامعه برای مدیریت چرخه ویروس کرونا بسیار اثرگذار است. با تعطیلی گسترده استان تا پایان فروردین ماه مخالف نیستیم، اما باید این موضوع را به عنوان مصوبه جهت تصمیم­ گیری به ستاد ملی پیشنهاد دهیم.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده که اگر بخواهیم این بیماری کنترل شود و میزان بستری‌ها و مرگ و میر‌ها نیز کاهش پیدا کند همه باید تلاش کنیم که رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا کند؛ بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم که مدیران متخلف و بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا را به استانداری معرفی کنند.

وی ادامه داد: از مدیران انتظار می‌رود که بیش از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا باشند همچنین از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری می‌خواهیم که چگونگی اجرای ابلاغیه‌های ستاد کرونا در دستگاه‌های اجرایی را مورد بررسی قرار دهد و اگر مشخص شود مدیری در اجرای این پروتکل‌ها کوتاهی داشته است حتما به وزارتخانه مربوط معرفی و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا چنین مدیری از خدمت انفصال می‌یابد.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: زمانی مصوبات ستاد کرونا اثرگذار می‌شود که مدیران به آن عمل کنند، بنابراین از آن‌ها درخواست می‌کنیم در تجعمات حضور نداشته باشند و مدیرانی که در تجمع‌های خطرآفرین حاضر شوند با برخورد جدی مواجه خواهند شد. از مردم هم می‌خواهیم که اگر مدیری را در تجمعات حاضر دیدند، عکس چنین مدیری را به استانداری ارسال کنند.

مقام عالی استان در ادامه با اشاره به اعلام رنگ بندی‌ها برای فعالیت اصناف و شغل‌های مختلف از طریق صدا و سیما گفت: اعلام وضعیت رنگ شهر‌ها در صدا و سیما به منزله دستور ایجاد محدودیت‌ها است و نیازی به مصوبه جدیدی ندارد، لذا برای عبور از پیک بسیار خطرناک چهارم مردم و مسوولین همه باید پای کار بیایند؛ و همچنین فرمانداران مسئول کنترل بیماری کرونا در شهرستان‌ها هستند و با وجود اینکه فرمانداری‌ها به انجام کار انتخابات اهتمام دارند و نیاز به افزایش نیرو دارند، اما به لحاظ رعایت شرایط کرونایی نباید با بیش از ۵۰ درصد نیرو کار کنند. همچنین برای عدم حضور مردم در برخی تجمعات از مراکز ذیربط درخواست می‌کنم از چاپخانه داران بخواهند که تا پایان فروردین ماه از هرگونه چاپ اعلامیه‌های فوتی خودداری کنند.

بازوند تشریح کرد: برگزاری نماز جماعات و جمعه در شهر‌های قرمز و نارنجی فعلاً با توجه به شرایط موجود ممکن نیست، پیگیریهای لازم برای خرید، نصب و راه اندازی سه دستگاه اکسیژن ساز در استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری وزارت نفت نیز باید انجام شود. امید است با همکاری و همدلی بین مسئولان و مردم بتوانیم با خسارت کمتری پیک چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار