معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بخش‌های کرونایی بیمارستانهای استان در حال پر شدن است، گفت: اگر تعداد بیماران بستری از ۱۸۰۰ نفر بیشتر شود، باید بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر بهمن روشنی ، اظهار کرد: متاسفانه در موج چهارم که غالبِ آن را مبتلایان کرونای انگلیسی تشکیل می‌دهند، شاهد رشد سریع و پرشتاب تعداد مبتلایان هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به سیر بیماری، پیش بینی ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی در این موج جدید صورت گرفته که با توجه به روند بیماری، بصورت فاز به فاز اضافه می شود.

روشنی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بیمارستانهای استان درگیر کرونا هستند، گفت: در شهر کرمانشاه در بیمارستانهای فارابی، نسیم، گلستان، امام خمینی (ره) و بیمارستان امام رضا(ع) پذیرش بیماران کرونایی صورت می گیرد. علاوه بر اینها در شهر کرمانشاه چهار بیمارستان غیردانشگاهی امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، شهدا و ۵۲۰ ارتش نیز در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند.

به گفته روشنی تمامی بیمارستانهای مستقر در شهرستانهای استان نیز درگیر بیماران کرونا بوده و پذیرش بیماران کرونایی در آنها انجام می شود.

وی با اعلام اینکه ۳۰ درصد بستری‌های کرونا در بخش های ویژه بستری می شوند، گفت: در حال حاضر۱۴۰ تخت ICU به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و در موج جدید ۳۴۰ تخت ویژه پیش بینی شده است.

روشنی افزود: اگر به عدد ۱۸۰۰ بستری برسیم، با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد این بیماران به بخش های ویژه نیاز پیدا می کنند قطعا دچار مشکل می شویم، لذا از مردم می خواهیم با رعایت پروتکل ها از بروز این بحران جلوگیری کنند.

وی در خصوص نیاز استان به دستگاه‌های اکسیژن، گفت: در موج قبلی خوشبختانه توانستیم مشکل دستگاه‌های اکسیژن در شهرستانها را مرتفع کنیم و هم اکنون مشکلی در بحث اکسیژن در شهرستانها نداریم.

روشنی عنوان کرد: در بیمارستانهای شهر کرمانشاه هم کمبودهایی در بحث دستگاه های اکسیژن ساز گزارش شده که در حال خریداری تجهیزات مورد نیاز هستیم که درصورت خرید به سرعت نصب می شوند.

وی در ادامه گفت: تمام تلاش ها برای خدمات رسانی بهتر به بیماران در حال انجام است، اما امکانات بخش درمان ظرفیت مشخصی دارد و اگر تعداد بیماران از حد مشخصی فراتر رود قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند و ظرفیت مشخص شده در بیمارستانها پرشود، به ناچار باید سمت راه اندازی بیمارستان های صحرایی برویم و مطمئنا کیفیت خدمات‌رسانی در این مراکز با محیط بیمارستان قابل مقایسه نیست، لذا خود مردم باید هوشیار باشند و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از بروز چنین بحرانی پیشگیری کنند.

روشنی در پایان گفت: در شرایط فعلی که قدرت سرایت کرونای انگلیسی بالاست توصیه این است که افراد بطور جد از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه خودداری کرده و در صورت تردد حتما از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار