یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان مشخص نیست، توصیه می شود مبتلایان به کرونا از روزه گرفتن خودداری کنند.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد مهدویان، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و انجام فریضه روزه داری در این ماه، در خصوص روزه داری مبتلایان به کرونا گفت: همانطور که در قرآن کریم هم اشاره شده افراد بیمار از گرفتن روزه منع شده اند و توصیه ما هم این است که مبتلایان کرونا نباید روزه بگیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه روند سیر بیماری کرونا مشخص نیست، تمام مبتلایان چه در مرحله خفیف و چه در مرحله شدید بیماری باید از گرفتن روزه خودداری کنند، چرا که احتمال دارد فردی امروز حالش مساعد باشد و فردا بدحال شود.

مهدویان گفت: از طرفی مبتلایان کرونا برای بهبود بیماری باید مایع درمانی داشته باشند و مایعات بسیاری مصرف کنند و به این علت نیز مبتلایان کرونا نمی‌توانند تا بهبودی کامل روزه بگیرند.

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: افراد مبتلا به کرونا در طول مدت بیماری باید استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به میزان کافی مایعات بگنجانند.

مهدویان با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی، گفت: متاسفانه این بیماری با سرعت بیشتری در بدن افراد گسترش می یابد و نیاز است افراد در کوتاهترین زمان ممکن با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و از انجام هرگونه خوددرمانی خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مراجعه به پزشک و شروع درمان مناسب در همان ساعات و روزهای اول بسیار اهمیت دارد و می تواند در تسریع بهبودی فرد موثر باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار