معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تنها راه مبارزه و خروج از بحران کرونا را رعایت دستورالعمل‌ها دانست و گفت: هنوز مجالس عروسی که افراد ارتباط نزدیکی با هم دارند، برپاست که باید جلوی این دورهمی‌های خطرناک گرفته شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر ابراهیم شکیبا افزود: موج چهارم کرونا با سه موج قبلی در همه ابعاد کاملا متفاوت است.

وی اظهار داشت: در موج های قبلی تعداد بیماران بتدریج زیاد می‌شد اما اینک آنقدر تهاجمی و خطرناک است که تعداد بیماران زیاد است و فرصت نمی‌کنیم بیماران قبلی را ترخیص کنیم.
شکیبا اضافه کرد: در یکی ۲ هفته آینده بطور قطع با کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه با زحمت داریم مشکل را رفع می‌کنیم، یادآور شد: تنها راه مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است و راهی جز آن نداریم.
معاون بهداشتی دنشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر مردم مراقب سلامتی خودشان نباشند دولت به تنهایی کاری نمی‌تواند انجام دهد لذا به مشارکت همه نیاز داریم.

شکیبا با بیان اینکه کل تخت‌های بیمارستان‌های استان کرمانشاه سه هزار و ۴۰۰ تخت است، گفت: اگر قرار شود همه تخت‌ها به بیماران کووید۱۹ احتصاص پیدا کند دیگر تختی برای سایر بیماران نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: مردم باید مراقب سلامتی خودشان باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر افرادی هم بی مبالاتی می‌کنند باید به آنها برای رعایت بهداشت تدکر داد.
شکیبا یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری را استفاده از ماسک دانست و افزود: الان برخی‌ها مجالس دورهمی دارند بدون اینکه ماسک بزنند، روز بعد افراد حاضر در آن مهمانی با علایم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، به سرعت ریه شأن درگیر شده و فرصتی برای بهبودی نیست.
معاون بهداشتی دانشکاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرونای جهش یافته هم ضریب سرایتش بالاست و هم به سرعت ریه بیمار را درگیر می‌کند.
وی با اشاره به محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا یادآور شد: تعدادی از اصناف این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند که دستشان را می‌بوسیم البته برخی هم رعایت نمی‌کنند که به کل جامعه، خود و خانواده شان آسیب می‌زنند.

تعداد بیماران بستری در کرمانشاه سه و نیم برابر شد

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز یکشنبه با آرایه آمار جدید به مقایسه اطلاعات روز مربوط به بیماری کرونا در استان نسبت به ۳۰ اسفند پرداخت و اعلام کرد: تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۳/۵ برابر شده است.

براساس این آمار؛ تعداد بیماران حال حاضر در بیمارستان‌ها ۴/۵ برابر، تعداد بیماران وخیم و وصل به دستگاه تنفس مصنوعی نیز حدود چهار برابر و تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه حدود سه برابر شده است.

براساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین، سنقر کلیایی، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارند.
همچنین شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار