رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری پیش‌بینی می‌کنیم در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار بستری افزایش خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۵۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،محمودرضا مرادی امروز در ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، اظهار داشت: نقشه راه ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با همکاری معاونت‌ها تدوین شده است و تمامی اعمال جراحی و بستری های الکتیو لغو شده است.

وی افزود: براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری پیش‌بینی می‌کنیم در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار بستری افزایش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سه دستگاه اکسیژن‌ساز از طرف وزارت نفت به دانشگاه اختصاص یافته که به دستور استاندار یک دستگاه در بیمارستان ۵۲۰ ارتش و یا نیروی انتظامی و ۲ دستگاه دیگر در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا(ع) نصب می شود.

وی متذکر شد: بخش جدید اورژانس مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) که در مراحل پایانی احداث و تجهیز است، بنا بر ضرورت به عنوان بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا با ۵۰ تخت بستری و ۱۲ تخت آی.سی.یو و سی.تی.اسکن و ورودی مستقل شروع به کار می‌کند.

مرادی اضافه کرد: با اختصاص ۱۰۰ تخت رزرو باید آمادگی پذیرش روزانه ۱۰۰ بیمار بستری را داشته باشیم و بر درمان بیماران سرپایی از طریق کلینیک‌های سرپایی تاکید ویژه داشته باشیم و راهکارهای عملی آن بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس رنگ‌بندی باید فقط مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز فعالیت کنند که متاسفانه نظارت کاملی بر آن وجود ندارد و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند.

مرادی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا به هیچ وجه نباید قطع برق وجود داشته باشد و تمامی بیمارستان‌ها دارای برق دو سویه باشند.

وی گفت: همانند پیک‌های قبل نیازمند استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی هستیم و نحوه بستری بیماران در تمامی بیمارستان‌ها از طریق مرکز MCMC متوازن صورت گیرد تا از نظر خدمات پزشکی و پرستاری، اکسیژن ‌رسانی و ... خللی وارد نشود.

مرادی با تاکید بر جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری، یادآور شد: بارها اعلام کرده‌ام که با تغییر رنگ شهرها، محدودیت‌ها و ملاحظات باید به صورت خودکار انجام شود و دیگر نیاز به تصمیم جدید در ستاد و برگزاری جلسه نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روال زندگی عادی برقرار است و با این موج شدید، بدین صورت نمی‌توان بیماری را کنترل و پیشگیری کرد، باید جدی وارد شده و جلو انتشار بیشتر بیماری را بگیریم.

بیمارستان‌های گلستان و نسیم با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند

بیدهندی رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه نیز، اضافه کرد: دو بیمارستان گلستان و نسیم در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با تمام ظرفیت در حال خدمت‌دهی به بیماران مبتلا به کووید هستند.

وی تصریح کرد: ۶۰ بیمار در گلستان، ۱۱ بیمار در نسیم و ۴۴ بیمار در ساختمان اصلی بیمارستان یعنی در مجموع ۱۱۵ بیمار در این مجتمع بستری هستند.

بیدهندی با بیان اینکه این تعداد بیمار نسبت به روزهای پایانی سال ۹۹ بیش از سه برابر افزایش داشته است، گفت: ۴۰ نفر از این بیماران در بخش های ویژه بیمارستان بستری هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار