معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ذخایر مناسبی از دارو و تجهیزات پزشکی مربوط به درمان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ اکنون در بیمارستان‌های استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 13 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «قباد محمدی»  افزود: هم اکنون داروهای مورد نیاز برای بیش از یک هزار بیمار کرونایی ذخیره شده اما اگر این پیک بزرگتر شود، قطعا برای تامین دارو به مشکل بر خواهیم خورد.

وی با اعلام اینکه پیک کرونا در استان در حال افزایش است و متاسفانه روزانه تعداد بیشتری از بیماران درگیر و بستری می‌شوند، گفت: ما برای درمان مبتلایان نیاز به داروهای مخصوصی داریم که در درمان کرونا استفاده می شود.

او تصریح کرد: اگر تعداد مبتلایان به کرونا از این بیشتر شود به طور قطع دچار مشکل می‌شویم از این رو از مردم درخواست می کنم که بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنند بلکه تعداد بستری‌ها و مبتلایان کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر تعداد بستری‌ها افزایش یابد به طور قطع دچار مشکل می شویم.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۰۰ محصول دارویی (شامل مواد اولیه و محصول نهایی) در استان تولید می‌شود که برخی از این اقلام دارویی فقط در کرمانشاه فرآوری می‌شوند.

اکنون سه کارخانه تولید مواد دارویی در استان کرمانشاه فعالیت می کند که یکی از آنها در زمینه فرمولاسیون مواد نهایی و ۲ کارخانه دیگر در حوزه تولید مواد اولیه دارو فعالیت دارند.

تعداد بستری ها به ۱۸۰۰ نفر می‌رسد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری پیش بینی می‌کنیم در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار بستری افزایش خواهیم داشت.

دکتر «محمود رضا مرادی» افزود: با اختصاص ۱۰۰ تخت رزرو باید آمادگی پذیرش روزانه ۱۰۰ بیمار بستری را داشته باشیم و بر درمان بیماران سرپایی از طریق کلینیک های سرپایی تاکید ویژه داشته باشیم و راهکارهای عملی آن بررسی شود.

تعداد بیماران بستری در کرمانشاه سه و نیم برابر شد

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با آرایه آمار جدید به مقایسه اطلاعات روز مربوط به بیماری کرونا در استان نسبت به ۳۰ اسفند پرداخت و اعلام کرد: تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۳/۵ برابر شده است.

براساس این آمار؛ تعداد بیماران کنونی در بیمارستان‌ها ۴/۵ برابر، تعداد بیماران وخیم و وصل به دستگاه تنفس مصنوعی نیز حدود چهار برابر و تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه حدود سه برابر شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار