عزیزالله عباسپور در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اداره امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: هر ساله بر اساس برنامه زمان بندی مالیاتی و تعیین سهمیه‌ها دو بخش وصول مالیات‌ها و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی پیگیری می‌شود و عدم پرداخت‌ها مشمول پرداخت جریمه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 13 April 2021

عزیزالله عباسپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: معمولا هر ساله یک برنامه زمان بندی در دو بخش بحث وصولی مالیات‌ها و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی را داریم که بخش وصول مالیاتی معمولا از طرف سازمان مشخص می‌شود و پس از تعیین سهمیه‌ها جهت پیگیری به استان‌ها ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در بحث رسیدگی به زمان بندی پرونده‌ها یک سری پرونده‌ها داریم که اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم اظهار نامه تحویل می‌دهند، سال گذشته بر اثر بیماری کرونا تغییراتی ایجاد شد و اظهار نامه‌ها دو ماه با تاخیر دریافت شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: موعد رسیدگی به پرونده‌ها بر اساس زمان تا پایان خرداد برای اشخاص حقیقی و برای اشخاص حقوقی نیز تا پایان تیر ماه می‌باشد، طبیعتا بر اساس بخشنامه دو ماه به وقت شان اضافه می‌شود یعنی خرداد ماه به مرداد و تیر به شهریور موکول می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی هم وجود دارند که اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار نامه مالیاتی را تحویل نداده اند که طبق قانون، پنج سال مرور زمان مالیاتی به این پرونده‌ها تعلق می‌گیرد که هم اکنون باید عملکرد سال ۹۴ تا پایان تیر ماه امسال رسیدگی شود.

وی بیان کرد: اظهار نامه‌های پرونده‌های مالیات بر ارزش افزوده هم بر اساس فصول سال به چهار اظهار نامه تقسیم بندی شده که مودیان پس از پایان بهار تا ۱۵ تیر ماه، با اتمام پاییز تا ۱۵ دی ماه و با اتمام زمستان هم تا ۱۵ فروردین ماه فرصت تحویل اظهار نامه‌ها را دارند لازم به ذکر است به علت تعطیلات نوروز و عدم دسترسی بسیاری از مودیان به سامانه‌ها معمولا تا پایان فروردین زمان تسلیم اظهار نامه دوره چهارم هر سال تمدید می‌شود.

عباسپور در پایان تاکید کرد: افرادی که از دادن اظهار نامه امتناع کنند، ۵۰ درصد مالیاتی که بعدا بر اساس مستندات برای آن‌ها برآورد می‌شود، مشمول جریمه عدم تسلیم اظهار نامه هستند همچنین عدم پرداخت به موقع مالیات بر ارزش افزوده به نسبت هر ماه، دو درصد تاخیر در پرداخت، مشمول جریمه عدم پرداخت می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار