محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد و تحقیقات استان کرمانشاه گفت:نظارت های استاندارد بر بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی و بازارچه های مرزی شیخ صله و شوشمی تشدید می شود.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 29 April 2021

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:همسو با سیاست ها و برنامه های راهبردی اتخاذ شده دولت در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقا بنیه اقتصادی مرزنشینان همچنین اجرای آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی، بر بازارچه های مرزی شیخ صله و شوشمی نظارت های مستمری انجام می شود.

وی با بیان اینکه طی 8 ماه گذشته و با شروع فعالیت این بازارچه ها، تعداد 257 قلم از مجموع 831 تن و 32 هزار361 قلم کالای وارداتی از کشورهای مختلف در بازارچه های مرزی استان توسط اداره کل استاندارد کرمانشاه نمونه برداری و آزمایش شده است، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت، در راستای حفظ سلامت و ایمنی هموطنان، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، موضوع از طریق گمرکات و فرمانداران شهرستان های مرزی اطلاع رسانی شده است.

مدیر استاندار و تحقیقات استان کرمانشاه تصریح کرد: این امر به این منظور صورت می گیرد تا از ورود مجدد برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری شود و تاکنون از ورود 7 قلم کالا شامل  محموله پارچه، لوازم برقی آشپزخانه (خردکن) و روغن زیتون به دلیل عدم انطباق با استانداردهای ملی ایران جلوگیری شده است.

این مسئول عمده کالا‌های وارداتی کولبری در حوزه لوازم برقی خانگی را شامل دستگاه آب میوه گیری، خردکن، زودپز برقی، یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، چای ساز، غذا ساز، کولر گازی، آون توستر ،زودپز اعلام کرد و گفت:  همچنین لوازم خودرو؛ شامل تایر خودرو، سیبک فرمان، صفحه کلاچ، یاتاقان ترمز  و لنت ترمز همچنین شیرآلات ساختمانی و صنعتی، محصولات بهداشتی؛ پوشک، نوار بهداشتی، و انواع باطری غیرقابل شارژ ( قلمی و نیم قلمی)، انواع پارچه و نیز مواد غذایی شامل چای سیاه ، روغن زیتون و قهوه می باشد.

نیازی در پایان تاکید کرد:این اقلام و کالاها عمدتا ساخت کشورهای چین، ژاپن ،کره جنوبی، ترکیه، آلمان، فرانسه ، سریلانکا ، ایتالیا ، مصر، ویتنام ، مالزی و هندوستان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار