سید پیمان موسوی در گفتگو با تابناک:
عضور شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: یکی از نیازهای ضروری در مقطع کنونی ایجاد تغییرات لازم در قانون شوراها است.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 29 April 2021

سید پیمان موسوی به مناسبت روز شوراها در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دلیل نامگذاری امروز بعنوان روز شوراها یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراها است، پس از این فرمان شاهد این بودیم که به جایگاه ویژه شوراها توسط مجلس خبرگان در 7 اصل قانون اساسی توجه شده است.

وی افزود: طی 22 سالی که از عمر شوراها می گذرد، این توجه ویژه به شوراها وجود داشته ،اما چیزی که در حال حاضر به عنوان یک نیاز اساسی احساس می شود، ایجاد تغییراتی در قانون شوراها و ضعف بزرگ تبدیل شوراهای شهر به شوراهای شهرداری  است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: اینجانب افتخار حضور در شورای عالی را به عنوان نمایندگی مردم  کرمانشاه دارم و در این راستا طرح هایی را در جهت اصلاح قانون شوراها به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم که در کمیسیون امور شوراها در حال بررسی است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار کرد: این اصلاحات در این دوره ایجاد نشد، امید است شاهد این باشیم که در دور ششم، این اصلاحات اساسی در قانون شوراها، همچنین رشد و شکوفایی در آن ها به وجود بیاید و آن خدماتی که در خور و شأن مردم است، ارائه دهیم.

موسوی تاکید کرد: مهمترین موضوعی که شوراها به دنبال آن هستند، طرح مدیریت یکپارچه شهری است که این طرح دو سال پیش به صحن علنی مجلس ارسال و با حدود 5 تا 6 رأی اختلاف آراء لازم را کسب نکرد، از این رو اصلاحاتی در آن به وجود آمد که امید می رود این طرح در سال های آتی و در دور ششم شوراها به تصویب برسد و شاهد یک شورای شهر و شهرداری همچون کشورهای توسعه یافته و پیشرفته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار