مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال تولید آبزیان استان به ۲۵ هزار تن برسد.
کد خبر: ۹۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سید فرزاد افضلی ، اظهار کرد: در صورتی که امسال پروژه‌های شیلاتی استان اعتبارات، تسهیلات و مجوزهای لازم را برای اجرایی شدن کسب کنند و در عین حال شرایط استان از حیث بارندگی ها برای تقویت منابع آبی بهتر شود، میزان تولیدات شیلاتی استان به 25 هزار تن خواهد رسید.

افضلی از برنامه ریزی برای اجرای پروژه های پرورش ماهی در دو سد "زمکان" و "داریان" به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شیلاتی در دست اجرا در استان طی امسال یاد کرد و افزود: با اجرایی شدن این پروژه ها میزان تولیدات پروژه های پرورش ماهی در قفس استان جهش قابل قبولی پیدا کرده و به دو برابر میزان تولیدات فعلی خواهد رسید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه اشاره ای هم به در دست اجرا بودن پروژه پرورش ماهی کلاران دشه در استان داشت و گفت: این پروژه حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در تلاشیم تا امسال بتوانیم احداث آن را به اتمام برسانیم، هرچند احتمالا این پروژه از سال آتی وارد فاز تولید خواهد شد.

افضلی اشاره ای هم به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" داشت و گفت: امسال تلاش خواهیم کرد تا روند دریافت مجوزهای متقاضیان پروژه های آبزی پروری را در استان تسهیل کرده و با برداشتن موانع کار را برای متقاضیان سهل تر کنیم تا پروژه های پرورش ماهی استان با سرعت بیشتری به مرحله تولید برسند.

افضلی سپس با بیان اینکه تجهیز پروژه‌ها و استخرهای پرورش ماهی استان به امکانات پیشرفته را برنامه ریزی کرده ایم، گفت: با توسعه مکانیزاسیون و آموزش بهره برداران می‌توانیم میزان تولیدات شیلاتی استان را با پروژه های فعال فعلی به دو برابر تولیدات کنونی استان ارتقا دهیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به تولیدات استان کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: برنامه‌ریزی کرده بودیم تا میزان تولیدات شیلاتی استان در پایان سال گذشته به 24 هزار تن برسد که خیلی به این عدد نزدیک شدیم و میزان تولیدات استان در پایان سال به 23 هزار و 605 تن رسید.

وی اضافه کرد: سال گذشته 13 هزار و 950 تن انواع ماهیان سردابی و 5556 تن انواع ماهیان گرمابی در استان تولید شد و مابقی تولیدات هم به تولیدات شیلاتی پروژه های پرورش ماهی در قفس، تولید آبزیان در آب های طبیعی و نیمه طبیعی و... اختصاص داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار