زهرا کشتمند در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه از تلاش‌ها برای گسترش و تقویت رشته فوتوالی در سطح استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 03 May 2021

زهرا کشتمند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه رشته‌های ورزشی در شرایط مناسبی نیستند و برنامه‌هایی که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده بودیم به دلیل بیماری کرونا به طور کامل متوقف شد. فعالیت‌های ما در حوزه مسابقات فرهنگی از جمله نقاشی و کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی است.

وی افزود: فوتوالی رشته‌ای ما بین والیبال و فوتبال است و قوانین مشابه والیبال دارد، اما در آن مانند فوتبال از پا استفاده می‌کنند، این رشته در سطح ملی و جهانی شناخته شده است، اگر چه شمار شرکت کنندگان آن زیاد نیست.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه تصریح کرد: این رشته شامل دو بازیکن، یک مربی یا سرپرست است که، مربی نمی‌تواند داخل زمین باشد و باید بیرون زمین بنشیند.

این مسئول خاطر نشان کرد: رشته فوتوالی رشته ورزشی مناسبی است و به راحتی می‌توان برای آن حمایت کننده مالی جذب کرده و فعالیت‌های ویژه انجام داد.

وی ادامه داد: نحوه فعالیت این بازی در زمین‌های خاکی و رشته بسیار هیجان انگیزی به شمار می‌رود، برای توسعه این رشته فعالیت‌ها و نامه نگاری‌هایی صورت گرفته و در خواست‌هایی به مدیرکل ورزش و جوانان ارائه دادیم که نتیجه این تلاش‌ها برگزارس کلاس‌های آموزشی رشته فوتوالی است که به زودی تشکیل می‌شود.

کشتمند بیان کرد: امید است این رشته هیجانی و جذاب را در دورترین نقاط روستا‌ها گسترش دهیم و مانند سایر استان‌ها که تیم‌های قوی فوتوالی در اختیار دارند این رشته را در استان کرمانشاه تقویت کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار