فریبرز کرمی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تلاش‌ها برای ایمن سازی جاده‌ها خبر داد و گفت: ایمن سازی‌ها منجر به کاهش تلفات جاده‌ای شده است.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 03 May 2021

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر دنیا به سمتی می‌رود که با مدیریت سرعت و رفع نواقص راه همچنین ایمنی ماشین آلات و ناوگان عبوری، تلفات جاده‌ای به کمترین حد خود برسد.


وی افزود: سال‌ها در ایران بیش از ١۶ هزار نفر تلفات جاده‌ای و ٣۵٠ هزار نفر مجروح و مصدوم داشته ایم، در کرمانشاه با توجه به اقدامات مدیریتی، زیرساختی و تعاملی که میان دستگاه‌ها از جمله پلیس راه، انجام گرفته است، در سال‌های ٩٧، ٩٨و ٩٩ با سیر نزولی تلفات رو به رو بوده ایم.


وی خاطر نشان کرد: اقدامات مدیریتی در این راستا شامل گشت‌های محسوس و نامحسوس، کنترل‌های میدانی و بازدید‌های همراه با پلیس راه، اصلاح زیر ساخت‌ها و رفع نقاط حادثه خیز مانند اصلاح هندسی راه و نصب دوربین در جاده، لگه گیری و روکش آسفالت، نصب دستگاه‌های هشدار دهنده است که سبب شده در سه سال متوالی با کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای همراه شویم.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همچنین در این راستا بسیاری از اقدامات خاص را به انجام رساندیم، از جمله اینکه از نظر نرم افرادی و ساختاری، درب ورود و خروج، پل عابر پیاده، خط کشی ها، کف نویسی و دیوار نویسی و آموزش‌های ترافیکی و فرهنگ ترافیک به عوامل مدارس و دانش آموزان برای عبور ایمن را عملیاتی کردیم.

وی اظهار کرد: ایمن سازی عبور ماشین آلات کشاورزی، رفع نقص تراکتور‌ها و ماشین آلات کندرو کشاورزی که در حاشیه راه‌ها برای عبور عرضی از جاده‌ها به کار گرفته می‌شوند و ایمن سازی موتور سوران را نیز در برنامه داریم، توزیع کلاه ایمنی، دستکش، زانوبند، و برچسب‌های روز رنگ و شبرنگ از دیگر اقداماتی است که برای پوشش این قشر آسیب پذیر به انجام می‌رسد.


وی تصریح کرد: علاوه بر این در محل‌هایی که کشاورزی و یا مراکز صنعتی و معدنی و عبور عرضی است، پل عابر پیاده نصب کرده ایم.


کرمی تاکید کرد: در این راستا با دستگاه‌های همکار و سازمان‌های متولی و بخش‌های حمل و نقل تعامل داشته و همگی پای کار هستند تا کمترین تصادفات و تلفات جاده‌ای را داشته باشیم و همچنین با صدور بخشنامه‌ها و استفاده از تریبون‌های امام جماعات و امامان جمعه به سمت تردد ایمن روان هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار