محمودرضا مرادی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نزولی شدن سیر بیماری کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به اوج گرفتن مجدد بیماری می‌شود بنابراین از تجمع در لیالی قدر و سایر مراسم و مناسبت‌ها خودداری کنید.
کد خبر: ۹۶۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 03 May 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمودرضا مرادی در جلسه ستاد استانی کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز (١٣ اردیبهشت) ۷۴۵ بیمار بستری کرونایی در استان کرمانشاه داشتیم، از این تعداد ۱۳۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی افزود: میانگین تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان در پیک موج چهارم کرونا ۷.۴ نفر است، این تعداد در هفته دوم اردیبهشت ماه به ۹.۷۵ رسیده است.

وی با بیان اینه سیر بیماری رونا در استان در حال حاضر نزولی است، یادآور شد: پیک بیماری در موج جدید در هفته چهارم فروردین ماه بوده است. در این هفته میانگین بستری‌های روزانه مشکوک به کرونا در استان ۱۹۹ نفر بود که این تعداد در هفته دوم اردیبهشت ماه با کاهش ۳۰ نفری به ۱۶۴ نفر رسیده است.

مرادی بیان کرد: ۴۱ هزار دوز واکسن وارد استان شده که ۳۱ هزار واکسن تزریق شده و ۱٠ هزار دوز باقیمانده نیز تزریق می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تزریق واکسن برای بیماران خاص متفاوت‌تر است، خاطر نشان کرد: بنابراین واکسیناسیون این افراد با دقت بیشتری انجام می‌شود، تا کنون بیش از ۱۸۶ هزار نمونه گیری انجام شده، روز گذشته نیز بیش از ١ هزار نمونه گیری انجام شد که حدود ۳٠٪ آن مثبت بوده است.

این مسئول ادامه داد: مراسم و مناسبت‌ها باید با دقت رصد شود، مراسم شب احیا به مدت دو ساعت در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و باید از برپایی هرگونه تجمع خودداری کرد.

وی تصریح کرد: مراسم عید فطر هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خواهش ما این است که در این روز مهم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

مرادی گفت: مراسم انتخابات هم چالشی برای سلامتی افراد است، همچنین بعد از ماه مبارک رمضان احتمال شروع مجدد سفر‌ها وجود دارد که لازم است افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع ورود به پیک جدیدی از کرونا شوند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون افراد بالای ٧۵ سال از هفته آینده آغاز می‌شود و در خصوص تزریق واکسن به پارک بان‌ها هنوز دستوری صادر نشده است، اگر چه درخواست واکسیناسیون رانندگان تاکسی و خبرنگاران
ارسال شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار